Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2004. május 5. 14:53

Ingyenes internet: drága az ügyfélszolgálat

Drágább az ingyenes internet-hozzáférést biztosító internetszolgálatok ügyfélszolgálata, mint a fizetős társaiké - hívta fel lapunk figyelmét egy olvasónk. Valóban: a négy ingyenes modemes internetszolgáltató közül egy biztosít helyi díjazással elérhető ügyfélszolgálatot, egy pedig emelt díjas számot ad meg a technikai problémákkal kapcsolatos segítségnyújtáshoz.

[HWSW] Drágább az ingyenes internet-hozzáférést biztosító internetszolgálatok ügyfélszolgálata, mint a fizetős társaiké - hívta fel lapunk figyelmét egy olvasónk. Valóban: a négy ingyenes modemes internetszolgáltató közül egy biztosít helyi díjazással elérhető ügyfélszolgálatot, egy pedig emelt díjas számot ad meg a technikai problémákkal kapcsolatos segítségnyújtáshoz.

Míg a nagyobb, több távközlési körzetből is elérhető, fizetős szolgáltatást nyújtó internetszolgáltatók többnyire helyi hívással elérhető ügyfélszolgálatot tartanak fent, nemritkán egységes, 06-40-es előhívószámmal, az ingyenes internetszolgáltatók és kisebb ISP-k már csak a vállalkozás székhelyéhez kötődő telefonszámot adnak meg ügyfeleiknek, melyet más körzetből csak távhívással -- drágábban -- lehet elérni.

A Kelet-Magyarországon működő Inform Média lapkiadó által üzemeltetett, egyszerűen csak ingyenes internetnek nevezett szolgáltatás az 52-es debreceni, a 42-es nyíregyházi és a 46-os miskolci körzetből is elérhető. A kiadó mindhárom körzetben fenntart ügyfélszolgálatot, így attól függően ki hol lakik, választható, hogy melyik -- helyi tarifával elérhető -- számon hívja a felhasználó az ügyfélszolgálatot

A Tár.hu ingyenes internetszolgáltatása csak a fővárosból érhető el, így a megadott budapesti ügyfélszolgálati szám is helyi tarifával hívható. A Freeweb ellenben egyáltalán nem ad meg honlapján ügyfélszolgálati elérhetőséget. Mint Agárdi Gábor, a Freewebet üzemeltető SWI Kft. tulajdonos-ügyvezetője elmondta lapunknak: magát a szolgáltatást nem ők nyújtják, hanem az Enternet, így az ügyfélszolgálati tevékenységet is a partnerük végzi. Erről ugyan a szolgáltatás weboldala sem nyújt információt, de az Enternet weboldalán valóban szerepel egy fővárosi szám, ami azonban a Budapesten kívüli körzetekből csak távhívással érhető el.

ADSL szolgáltatók
elérhetősége
ACE Telecom - 06-1
Axelero - helyi
Csúcs.net 06-1
Datanet - helyi
Drávanet - 06-72
Elender 06-1
Enternet - 06-1
eTel - 06-1
Euroweb - 06-1
Externet 06-56
StartADSL - 06-1
Gusztávnet - 061-
H1 Telekom - 06-1
Inter.net - 06-1
Interware - helyi
Invitel - helyi
Monortel - helyi
TVNET - helyi
Vivanet - helyi
A 25 körzetben elérhető legrégebbi ingyenes szolgáltató, a Freestart is csak egy fővárosi számot ad meg ügyfélszolgálatként: Pórffy András szerint a az ingyenessége révén alacsony szintűnek mondható szolgáltatás szerény jövedelmezősége miatt nem érné meg mindenhonnan helyi tarifával hívható számot megadni. Pórffy kiemelte, hogy miután az ingyenes szolgáltatást igénybe vevőknek például nincs számlapanaszuk, számlázással kapcsolatos ügyfélszolgálatra sincs szükség. A supporttevékenység főként a technikai segítségnyújtásból áll, ami hasonló ügyfélforgalmat jelent mint más szolgáltatóknál. Azt azonban Pórffy is elismerte, hogy a Freestart + nevű fizetős szolgáltatásokat igénybe vevők is csak a budapesti számot hívhatják, ha segítségre van szükségük.

Legdrágábban az Index ingyenes internetszolgáltatásának ügyfélszolgálatát lehet felhívni: a 06-81-es emelt díjas számon egyszeri 300, majd percenként 10 forintért nyújtanak segítséget. Az ügyfélszolgálati tevékenységet itt sem a szolgáltatáshoz csak a nevét adó Index, hanem a háttérszolgáltató Elender végzi. Gerényi Gábor, az Index szolgáltatás- és tartalomfelelőse megígérte utánanéznek a kérdésnek, s ha kell, új számon biztosítják az ügyfélszolgálat elérhetőségét.

Kuslits Béla, a Nemzeti Hírközlési Hatóság lapunk érdeklődésére elmondta: a törvény nem írja elő, hogy helyi díjazású ügyfélszolgálatot kell fenntartani, csak azt, hogy a távközlési szolgáltatók ügyfélszolgálatát a hálózat legalacsonyabb tarifájával hívható számon kell elérhetővé tenni. Ez azt jelenti, hogy a telefonos szolgáltatókat a saját hálózatukból ingyenesen, az internetes vállalkozásokat -- mivel nincs saját távközlési hálózatuk -- a normál tarifával lehet felhívni. Kuslits szerint ha valaki például Sopronban egy olyan fővárosi szolgáltatót választ, melynek nincs helyi díjazású ügyfélszolgálati elérhetősége, az döntésével vállalja azt is, hogy távolsági hívások révén tud csak panaszt tenni, segítséget kérni. Ugyanakkor -- tette hozzá Kuslits -- az nem szabályos, ha egy szolgáltató emelt díjas számon működteti az ügyfélszolgálatot.

Ha tehát akinek fontos az ügyfélszolgálat elérhetősége, az vagy a nagyobb, országos szolgáltatókat válassza, melyeknek helyi díjazású ügyfélszolgálata van, vagy egy helyi, körzeten belüli kisebb céget.

Szerkesztőségi csapatunkba padavanokat keresünk, akik hozzánk hasonló elveket vallanak a tájékoztatásról és nyitottak az éles kiképzésre.

a címlapról

Hirdetés

Online, 24 órás, haladó Kubernetes képzést indítunk, most early bird kedvezménnyel!

2021. július 25. 20:27

A 8 alkalmas tanfolyam tökéletes választás lehet azoknak a szakembereknek, akik teszt jelleggel már használnak Kubernetest és általános ismeretekkel is rendelkeznek, de vagy nem a mindennapok szintjén, vagy éles környezetbeli elvárások nélkül. A képzéshez most 2in1 akció keretében 24 órás alapozó képzés is elérhető!