Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A TSMC gyártósorain készül a következő generációs Xbox grafikus chipje

Ady Krisztián, 2004. április 06. 14:45
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), a világ legnagyobb szerződéses chipgyártó vállalata bejelentette, hogy együttműködik a Microsofttal a következő generációs Xbox konzol fejlesztési munkálatai során. A megállapodás pontos részletei nem ismertek, lapértesülések viszont tudni vélik, hogy a következő Xbox konzolban alkalmazott ATI grafikus vezérlőchip kihelyezett gyártásáról szól a vállalatok szerződése.

A Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), a világ legnagyobb szerződéses chipgyártó vállalata bejelentette, hogy együttműködik a Microsofttal a következő generációs Xbox konzol fejlesztési munkálatai során. A megállapodás pontos részletei nem ismertek, lapértesülések viszont tudni vélik, hogy a következő Xbox konzolban alkalmazott ATI grafikus vezérlőchip kihelyezett gyártásáról szól a vállalatok szerződése.

Az egyelőre csupán körvonalakban ismerhető új konzol hardver-konfigurációja a beszámolók szerint négy, vagy akár több processzort is tartalmazhat. Amint az ismert, a vállalat nemrégiben jelentette be, hogy az Xbox következő generációjába az IBM szállítja a processzorokat. A következő generációs konzol előzetes fejlesztőkészlete kétprocesszoros Power Mac G5 konfigurációra épül.

Az új Xbox kapcsán kiszivárgott információk sorában a legnagyobb meglepetést az okozta, hogy a konzolból alapkiépítésben hiányozni fog a merevlemez. Az M-Systems még februárban jelentette be, hogy elnyerte a Microsoft megbízását és flash memória-alapú adattároló eszközt fejleszt a következő generációs Xbox konzolhoz. A cég vezérigazgatója nemrég úgy nyilatkozott, hogy az új Xboxban nem lesz merevlemez, csupán flash memória és egy optikai meghajtó.

A Microsoft minden bizonnyal azért szeretné elhagyni a merevlemezt az új Xboxból, mert az a készülék egyik legdrágább alkatrésze és jelentősen növeli a gyártási költségeket. Egyelőre nem világos, hogy a jelenleg kapható Xbox játékok merevlemez hiányában hogyan futhatnak az új konzolon, noha természetesen az sem biztos, hogy az új rendszer kompatibilis lesz-e a régivel.

Ami a grafikus rendszert illeti, bennfenntesek szerint "semmi forradalmi újdonság" nem várható, az ATI által fejlesztett videovezérlő azonban lényegesen nagyobb teljesítményt nyújt majd a ma kapható PC-s gyorsítóknál. Ez persze nem is csoda, hiszen az Xbox utóda várhatóan csak 2005-ben vagy 2006-ban debütál a piacon, így a kanadai cégnek még van ideje a fejlesztési munkálatokra.