Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Az online konzoljátékok forgalma meghaladta az 1 milliárd dollárt az USA-ban

Vörös Péter, 2004. március 26. 08:32
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az NPD Group piackutató vállalat szerdán közzétett tanulmánya szerint tavaly az online konzoljátékok kiskereskedelmi eladásai túlszárnyalták az 1 milliárd dolláros szintet. Továbbra is a sport témájú online játékok a legnépszerűbbek a tengerentúlon.

Az NPD Group piackutató vállalat szerdán közzétett tanulmánya szerint tavaly az online konzoljátékok kiskereskedelmi eladásai túlszárnyalták az 1 milliárd dolláros szintet. Továbbra is a sport témájú online játékok a legnépszerűbbek a tengerentúlon.

A piackutató vállalat közölte, hogy 2002-höz képest értékben 167 százalékkal nőtt az online konzoljátékok kiskereskedelmi forgalma, míg az eladott játékok száma 182 százalékkal 23 millióra emelkedett. Tavaly a sportjátékok adták az online konzolpiac 51 százalékát, ami visszaesés a 2002-es 69 százalékhoz képest.

Az NPD szerint a sportjátékok visszaesése azzal magyarázható, hogy egyre népszerűbb a többi online játék: az autóverseny-játékok részaránya például 15 százalékra nőtt 2003-ban, míg a lövöldözős játékok piaci részesedése 2002-ben és 2003-ban egyaránt 22 százalék volt.

Mind a Sony, mind a Microsoft agresszívan nyomul e piacon, amely lényegében 2001. novemberében indult el a Microsoft Xbox megjelenésével, majd tovább bővült a PlayStation 2 2002-es belépésével. Az NPD szerint eddig összesen 33 millió online konzoljáték lelt gazdára az Egyesült Államokban.

A számok ugyanakkor némileg félrevezetők lehetnek, mivel sok vásárló egyáltalán nem használja az online funkcióval rendelkező játékokat (például a Madden NFL 2004-et) az interneten keresztül, hanem egyszerű konzoljátékként használják azokat.