Szerző: Bodnár Ádám

2004. március 25. 11:31

Mobil eszközökbe szánt grafikus chipet mutatott be az Intel

A Game Developers Conference rendezvényen az Intel bemutatta Marathon kódnévre keresztelt mobil grafikus gyorsítóját, amelynek hivatalos premierje áprilisban, a tajpeji Intel Developer Forumon esedékes.

A Game Developers Conference rendezvényen az Intel bemutatta Marathon kódnévre keresztelt mobil grafikus gyorsítóját, amelynek hivatalos premierje áprilisban, a tajpeji Intel Developer Forumon esedékes.

A világ legnagyobb chipgyártója közölte, hogy mintegy 20 játékfejlesztővel dolgozik együtt azért, hogy a Marathon megjelenésekor megfelelő mennyiségű szoftver álljon rendelkezésre. A Marathon egyébként az ATI és az NVIDIA által is támogatott OpenGL ES alkalamzásfejlesztési interfészt támogatja.

Az előzetes specifikációk szerint a Marathon másodpercenként 1 millió háromszög kirajzolására képes, hardveresen gyorsítja az MPEG2, MPEG4 és Windows Media videókat, akár 640x480 vagy nagyobb felbontásokban is. A vállalat tájékoztatása szerint a chip következő generációs változata már támogatni fogja a H.264 videokodeket, valamint napirenden van a GPS rendszerek és a vezeték nélküli adatátvitel támogatása is.

Az Intel a Marathont elsősorban csúcskategóriás kéziszámítógépekbe szánja, azonban idővel akár mobiltelefonokban is megjelenhet. A Marathon teljes terhelés esetén is csak 100 milliwattot fogyaszt és egy 14x14 milliméter méretű tokozásban fogják forgalmazni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.