Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2004. március 25. 10:25

Egy hónap alatt kevesebb mint hétezer új mobilfelhasználó

Átlépte a bűvös nyolcmilliós határt a mobil SIM-kártyák száma -- derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság februári digitális gyorsjelentéséből. Február végén 8 015 501 hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyáról adtak számot a hazai mobilszolgáltatók.

[HWSW] Átlépte a bűvös nyolcmilliós határt a mobil SIM-kártyák száma -- derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság februári digitális gyorsjelentéséből. Február végén 8 015 501 hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyáról adtak számot a hazai mobilszolgáltatók.

A nyolcmilliós mobilos tábor vízióját némileg árnyékolja, hogy az utolsó három hónapban mindössze 7 408 186 SIM kártyáról bonyolítottak hívásokat, ami azt jelenti, hogy hatszázezernyi elfekvő műanyag lapocska pihen a polcok mélyén. Szintén nem fest túl rózsás képet a mobilpenetrációról, hogy a ténylegesen használt kártyák száma egy hónap alatt mindössze 6500-zal nőtt - gyakorlatilag ennyi volt a valóban új mobilosok száma. A mára jelentősen lelassult bővülést nem februárban lehetett először érezni: januárban is mindössze 6 382 új mobilossal bővült a maroktelefonálók közössége.

Az egyes szolgáltatók mobilpiaci részesedését tekintve sem észlelhető jelentős változás: a Vodafone -- mint szinte megalakulása óta minden hónapban -- egy hajszálnyival többet birtokol a mobiltortából melynek rá eső szelete jelenleg a sütemény 17,04 százalékát teszi ki (előző hónapban 16,87 % volt). A Westel ismét előrébb lépett: a januári 47,53 százalékos részesedés február végére csekély 0,04 ezrelékkel, 47.59 százalékra nőtt, míg a Pannoné 35,6-ról 35,36-ra csökkent.

A mobiltelefon elterjedésének évek óta megszokott üteme úgy tűnik végleg lelassult -- 2003-ban még havonta átlagosan százezer új felhasználó csatlakozott a mobilosok táborához, a januári és februári kevesebb, mint hétezres bővülés a növekedés végét jelzi. Jelentősebb változásra legfeljebb a számhordozhatóság kapcsán számíthatunk -- ez azonban nem az előfizetők számát fogja befolyásolni, hanem az egyes mobilszolgáltatók részesedését.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról