Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A kínai Legend tavalyi utolsó negyedéve sem sikerült fényesen

Vörös Péter, 2004. február 19. 18:10
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Kína legnagyobb számítógépgyártója, a Legend Group szerdán közzétette harmadik pénzügyi negyedéves eredményeit. A cég forgalma és nyeresége enyhén emelkedett, részben aktívák és részvények eladásainak köszönhetően, míg a vállalati üzletág csak küszködött.

Kína legnagyobb számítógépgyártója, a Legend Group szerdán közzétette harmadik pénzügyi negyedéves eredményeit. A cég forgalma és nyeresége enyhén emelkedett, részben aktívák és részvények eladásainak köszönhetően, míg a vállalati üzletág csak küszködött.

A nevét hamarosan hivatalosan is "Lenovo"-ra váltó cég elismerte, hogy az utóbbi három év eredményei elmaradtak a célkitűzések mögött, emiatt új stratégiákat mutatnak be, többek között a közvetlen értékesítési modellt, melynek célja a nagyvállalati ügyfeleknek nyújtott szolgáltatás javítása.

"Az elmúlt három évben a Legend túlságosan optimista célokat tűzött ki. Alulbecsültük az IT-piac változásainak hatását 2000 után, míg az ország Világkereskedelmi Szervezetbe történt belépése a vártnál nagyobb mértékben növelte a piaci versenyt 2001 vége óta" -- mondta Liu Chuanzhi, a cég elnöke.

Az elemzők az utóbbi időben aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy a Legend növekedési kilátásai romolhatnak a PC-gyártó óriások (többek között a Dell és a Hewlett-Packard) kínai jelenléte miatt.

A december 31-én zárult harmadik pénzügyi évben a Legend nettó nyeresége 2 százalékkal 41,9 millió dollárra emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, míg a forgalom 17 százalékkal 843,93 millió dollárra nőtt. A nyereség részben annak volt köszönhető, hogy a cég novemberben eladta alaplap-üzletágát és megvált China Telecom részvényeitől is.

A negyedéves (bruttó) haszonrés 5,68 százalékról 4,96 százalékra csökkent az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A vállalati PC-üzletág (amely a cég forgalmának több mint felét adta) haszonrése 14,09 százalékról 13,23 százalékra esett vissza, míg a fogyasztói PC-divízió (a második helyen álló részleg) haszonrése 13,32 százalékról 13,92 százalékra nőtt.

A vállalat nem-PC üzletágai továbbra is veszteségesek. A mobiltelefon-részleg a harmadik pénzügyi negyedévben 2,48 millió dolláros veszteséget ért el szemben az egy évvel korábban elért 1,41 millió dolláros nyereséggel. Az IT-szolgáltatási divízió vesztesége 1,24 millió dollár volt, ez némi javulás az évvel korábbi 2,22 millió dolláros veszteséghez képest.

Mary Ma, a cég pénzügyi vezérigazgatója elmondta, hogy a 2003 márciusában véget ért három pénzügyi évben a Legend forgalmának összetett évi átlagos növekedési üteme 8 százalék volt, míg a nettó nyereség átlagosan 15 százalékkal emelkedett. A vállalat eredetileg kétszámjegyű forgalom- és nyereségnövekedést tervezett mindhárom pénzügyi évben.

E célkitűzés jövőbeni elérése érdekében a Legend egy új értékesítési modell bevezetését tervezi, a nagyvállalati ügyfelek számára elindítják a közvetlen értékesítést, miközben megmaradnának a cég hagyományos erősségének számító disztribúciós csatornák is. Ezenkívül a vállalat a korábbi 7 értékesítési régiót 18 területre fogja osztani a vevőkapcsolatok erősítése céljából.