Szerző: Bizó Dániel

2004. február 18. 14:57

Pénteken érkezik az Apple iPod mini, közös promóció a Pepsivel

Az Apple tegnap bejelentette, hogy iPod mini hordozható audiolejátszója péntektől lesz elérhető az Apple Store, az Apple kiskereskedelmi áruházai és a hivatalos viszonteladók kínálatában. A cég állítása szerint eddig több mint 100 ezer előrendelést vettek fel a január elején bemutatott termékre.

Az Apple tegnap bejelentette, hogy iPod mini hordozható audiolejátszója péntektől lesz elérhető az Apple Store, az Apple kiskereskedelmi áruházai és a hivatalos viszonteladók kínálatában. A cég állítása szerint eddig több mint 100 ezer előrendelést vettek fel a január elején bemutatott termékre.

Philip Schiller, a vállalat Worldwide Product Marketing részlegéért felelős alelnöke elmondta, hogy a lejátszó fogadtatása minden előzetes elképzelést felülmúlt. Véleménye szerint az iPod mini segítségével a piaci lehetőségek kiszélesednek, és az iPod immár közvetlenül mérkőzik meg a flash memóriával ellátott audiolejásztókkal.

Az alelnök szerint miközben csupán 50 dollárral kerül többe az iPod mini a 256 MB memóriával ellátott flash-alapú lejátszóknál, tizenhatszor több zenét tud tárolni, kisebb, könnyebben kezelhető és nem utolsósorban hangminőségben is felülmúlja azokat.

Az iPod mini ugyanazt a felhasználói felületet nyújtja, mint nagyobbik testvére és képességeiben is teljesen megegyezik elődjével. A készülék használható mind Mac, mind Windows platformon, a zenék feltöltése pedig FireWire vagy USB 2.0 porton keresztül lehetséges. A készülék ajánlott végfelhasználói ára 249 dollár lesz és az Egyesült Államokon kívül áprilistól válik majd elérhetővé.

Ezzel párhuzamosan a PepsiCo üdítőipari óriással karöltve közös promóciós kampány vette kezdetét. A Pepsi egyes termékeinek vásárlásával a szerencsések zeneszámokat nyerhetnek az Apple iTunes Music Store jelenleg több mint 500 ezres zenei kínálatából, melyek így ingyen letölthetőek lesznek. A kampány szlogenje "100 million free songs", azaz összesen 100 millió ingyenes letöltésre jogosító kód lesz megtalálható a Pepsi egyes termékeinek minden harmadik kupakjában.

Elemzők véleménye szerint az akció mögött egyértelműen az iPod eladások növelésének szándéka áll. A kampány célcsoportja az a fiatal réteg, mely az állománycserélő hálózatokon "nevelkedett" és az ingyenes zenéhez van szokva. Az "ingyen zenét" kínáló akcióval próbálja meg az Apple elérni, hogy ez az újdonságokra fogékony, jelentős vásárlóerőt képező réteg -- mely így az iPod egyik legjelentősebb vásárlói csoporja -- az illegális zeneletöltésről "megtérjen" és a legális és fizetős letöltések felé mozduljon. Az IDC egyik elemzője szerint ha az ingyenes zeneszámok fele gazdára talál, akkor az akár meg is duplázhatja az iTunes forgalmát.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról