Szerző: Ady Krisztián

2004. február 16. 20:09

Huszonkilenc filecserélő-felhasználót vádol kalózkodással a kanadai zeneipari szövetség

Az amerikai lemezkiadók szövetségéhez hasonlóan a kanadai zeneipar is a felhasználók megfélemlítésétől, a szigorú, példát mutató fellépéstől várja az online kalózkodás csökkenését. A kanadai zenekiadókat tömörítő szövetség most 29 felhasználó személyi adatainak megállapítását kéri a bíróságtól.

Az amerikai lemezkiadók szövetségéhez hasonlóan a kanadai zeneipar is a felhasználók megfélemlítésétől, a szigorú, példát mutató fellépéstől várja az online kalózkodás csökkenését. A kanadai zenekiadókat tömörítő szövetség most 29 felhasználó személyi adatainak megállapítását kéri a bíróságtól.

A kanadai zeneipari szövetség (CRIA) pénteken közölte, hogy az elmúlt héten kérelmezte az illetékes bíróságtól, hogy kezdeményezze bizonyos internetelőfizetők adatainak beszerzését, melyek öt különböző kanadai internetszolgáltató ügyfelei. Az adatok birtokában a szövetség jogi lépéseket tehetne olyan felhasználók felé, melyek állítása szerint hatalmas mennyiségben tettek elérhetővé jogvédett tartalmakat, zenei állományokat filecserélő hálózaton keresztül.

Decemberben a kanadai szervek közölték, hogy álláspontjuk szerint a filecserélő hálózatokon, például a Kazaa-n keresztül letöltött zenei állományok legálisak az ország törvényei szerint mindaddig, amíg nem kereskedelmi, hanem "saját meghallgatási" céllal töltötték le őket. A feltöltés, megosztás azonban nem tartozik hasonló jogi védelem körébe.

A CRIA kérése azonban más jogokat sérthet -- például személyiségi jogokat -- ezért több szolgáltató, többek között a Shaw Communications is kétli, hogy a bíróság helyt ad a kérelemnek és valóban bekéri a szolgáltatóktól az érintett előfizetők adatait. Bár az ország személyiségi jogi törvénye ritkán használható pajzsként, a szolgáltató szerint az IP-felhasználó kapcsolatot bizonyító logokat nem köteles átadni a bíróságnak, és az is kérdéses, hogy az ilyen adatok gyűjtésére, archiválására kötelezi-e valami a szolgáltatót. Enélkül pedig képtelenség megállapítani, hogy a múltban pontosan ki követett el jogsértést.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról