Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Az IBM átszervezi a szoftverekkel foglalkozó csoportját

Budai Péter, 2004. február 11. 10:55
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az IBM újraszervezi a 15 milliárd dolláros költségvetéssel üzemelő szoftvercsoportját, hogy az egymással gyakran szembenálló értékesítés és a kulcstechnológiák fejlesztése összhangba kerüljön. A döntés része a cég értékesítési stratégiájának, mely ezentúl lehetőséget ad arra, hogy egyes újonnan felmerülő igényekre azonnali megoldást nyújtsanak a szoftverfejlesztők.

Az IBM újraszervezi a 15 milliárd dolláros költségvetéssel üzemelő szoftvercsoportját, hogy az egymással gyakran szembenálló értékesítés és a kulcstechnológiák fejlesztése összhangba kerüljön. A döntés része a cég értékesítési stratégiájának, mely ezentúl lehetőséget ad arra, hogy egyes újonnan felmerülő igényekre azonnali megoldást nyújtsanak a szoftverfejlesztők.

Januárban az IBM már hivatalosan is bejelentette az átszervezés tényét. Az elsődleges célja a változtatásnak az, hogy egyes üzletágak konkrét igényeinek megfelelő szoftvertermékeket legyen képes forgalmazni a cég, és megfelelő képzést nyújtson az IBM azon értékesítéssel foglalkozó szakembereinek, akik egy adott vállalati szektorral foglalkoznak. Tegnap újabb részletek kerültek a nyilvánosság elé az átszervezés konkrét menetéről, és az IBM új termékstratégiájáról.

Az új elképzelés alapján az IBM menedzserei a vásárlók igényeit figyelembe véve bármikor kirendelhetnek egy adott iparágra specializálódott értékesítési szakembert a szoftverosztályról, hogy rövidtávon orvosolja a problémát. "Az egész ötlet lényege, hogy képesek legyünk gyorsan reagálni egy vásárló által igényelt megoldás kivitelezése érdekében, anékül, hogy ragaszkodnánk az ehhez szükséges valamennyi szervezeti lépés megtételéhez" - nyilatkozta John Reilly, az IBM szoftver csoportjának PR vezetője. Hozzátette továbbá, hogy korábban sokkal inkább a termékorientált szemlélet jellemezte az IBM-et.

Ennek köszönhetően a vásárlók nem csupán földrajzi elhelyeszkedésük alapján meghatározott értékesítési szakemberekkel találkoznak, helyette egy kinevezett kapcsolattartón keresztül zajlik minden kommunikáció, aki szükség esetén más szakembereket is bevonhat a terméktámogatás folyamatába.

Az IBM kiemelt 12 technológiai területet, amellyel intenzívebben foglalkozik a jövőben, hogy növelje piaci részesedését. Ezek között megtalálható többek között a tartalom-menedzsment, az üzleti integráció, az adatközpont-automatizáció, a fejlesztőeszközök, a biztonság, a tárolás, a portálok és a Linux.

"Ez a 12 technológiai kategória a termékközpontúság leváltására született, amivel az IBM nem ezermester, hanem egy mély tapasztalattal rendelkező szakember benyomását kelti" -- nyilatkozta Jeff Schick, az IBM globális tartalom-menedzsment vezetője. Véleménye szerint az új módszerek fel fogják gyorsítani a döntéshozás, és a problémamegoldás feladatait.

Az IBM annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb a leghatékonyabb megoldást nyújtsa egy adott problémára, gyakran újrahasznosítja saját termékeinek egyes komponenseit, amiket szorosan integrál. Ez a moduláris megközelítés a kulcs ahhoz, hogy az IBM termékskálája nem tartalmaz hasonló képességekkel rendelkező alkalmazásokat. Az IBM megoldásszállító: az adott problémára szolgáltatások és termékek kombinációját nyújtja, nem fejleszt ki minden célterületre önálló szoftvereket.