Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Remek féléven van túl a HP Magyarország személyi számítógépes üzletága

Bodnár Ádám, 2004. február 02. 17:50
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban egyedül a HP Magyarország büszkélkedhet azzal, hogy egyaránt piacvezető az asztali és kézi számítógépek, valamint a noteszgépek területén. A tavalyi év során a vállalat több mint 40 ezer asztali PC-t, 20 ezer notebookot és 5 ezer tenyérgépet értékesített.

Az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban egyedül a HP Magyarország büszkélkedhet azzal, hogy egyaránt piacvezető az asztali és kézi számítógépek, valamint a noteszgépek területén. A tavalyi év során a vállalat több mint 40 ezer asztali PC-t, 20 ezer notebookot és 5 ezer tenyérgépet értékesített.

Az International Data Corporation (IDC) 2003. harmadik és negyedik naptári negyedéves kutatási adatai szerint a HP megőrizte vezető szerepét az itthoni noteszgépek piacán: forgalma 2003-ban 48,7 százalékkal növekedett az előző évhez képest, így 31,7 százalékos piaci részesedést ért el.

A legnagyobb arányú növekedés az utolsó negyedévben volt tapasztalható, amikor a HP több mint kétszer annyi gépet értékesített, mint az előző negyedévben. Szinte mindenhol a vállalat eszközeivel lehet találkozni: Európában minden ötödik, hazai viszonylatban pedig minden harmadik eladott noteszgép HP márkajelzést visel.

A Magyarországon értékesített asztali személyi számítógépek 18,4 százaléka is a HP nevét viselte 2003-ban -- ez derült ki az IDC adataiból, mely szintén a 2003-as év két utolsó naptári negyedévét vizsgálta.

Molnár Imre, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese szerint az ágazat általános fellendülését főként a mobil technológiák iránti igények jelentős növekedése okozta, mely tendencia a jövőben várhatóan tovább erősödik.