Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 28. 09:16

A harmadik negyedévben növekedett a tenyérgépek piaca

Az erős ünnepi szezonban emelkedett a tenyérgépek forgalma, azonban éves szinten az eladások továbbra is csökkenő tendenciát mutattak -- derül ki az IDC által közzétett adatokból.

Az erős ünnepi szezonban emelkedett a tenyérgépek forgalma, azonban éves szinten az eladások továbbra is csökkenő tendenciát mutattak -- derül ki az IDC által közzétett adatokból.

2003 negyedik negyedévében világszerte 3,4 millió kéziszámítógép kelt el, ami a harmadik negyedévhez képest 52,7 százalékos, az előző év azonos időszakához képest pedig 3,2 százalékos javulást jelent. Sorozatban ez volt a második olyan negyedév, amikor bővült a PDA-piac, azonban éves szinten 17,9 százalékkal 10,4 millió darabra esett vissza.

Az IDC jelentése szerint az ünnepi szezon slágerei azok a tenyérgépek voltak, amelyek egyedi szolgáltatásokat kínáltak a vevőknek, például a beépített kamerával rendelkező PalmOne Zire 71. Az elkövetkező hónapokban azonban még a legújabb készülékekre is kemény verseny vár az egyre több szolgáltatással rendelkező okos mobiltelefonok részéről -- véli az IDC.

"Egyre több olyan termék jelenik meg, amely egyszerre nyújtja egy telefon és egy tenyérgép szolgáltatásait, a vevők pedig el fognak fordulni azoktól a készülékektől, amelyek kizárólag tenyérgépként használhatóak" -- mondta David Linsalata, az IDC elemzője. "A gyártóknak egyre újabb szolgáltatásokat, például kamerát vagy médialejátszót kell beépíteniük a készülékekbe, hogy versenyképesek legyenek."

2003-ban a PalmOne megtartotta piacvezető pozícióját, a cég világszerte mintegy 4 millió készüléket értékesített. A HP 2,3 millió, a Sony 1,4 millió, a Dell 611 ezer gépet adott el, a Toshiba 307 ezerrel az ötödik helyet szerezte meg a gyártók rangsorában.

A negyedik negyedévben a PalmOne 1,3 millió, a HP 861 ezer, a Sony 478 ezer, a Dell 164 ezer gépet adott el. Az év utolsó három hónapjában a német Medion 97 ezer tenyérgépet értékesített és így megszerezte az ötödik helyet -- állítja az IDC.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról