Szerző: Bodnár Ádám

2004. január 7. 11:47

A Microsoft Linux-ellenes reklámkampányt indít

[CNET] A Microsoft új, globális reklámkampányt indított, amelyben a Linux drágaságára hívja fel a figyelmet.

[CNET] A Microsoft új, globális reklámkampányt indított, amelyben a Linux "drágaságára" hívja fel a figyelmet.

Az elsősorban informatikai szaklapokban megjelenő hirdetések célja, hogy a vásárlók "megismerjék a tényeket" a linuxszal és a Windows Serverrel kapcsolatban. A kampány támogatására a Microsoft egy weboldalat is indított, ahol független, ám a Microsoft megbízásából készített költségelemzések olvashatók el. A redmondi vállalat nem árulta el, mennyit költ a 18 hónapig tartó kampányra.

"A múltban ha az emberek döntéseket hoztak a Linuxról, azt rendszerint érzelmi alapon tették" -- mondta Martin Taylor, a Microsoft platform stratégiáért felelős vezetője. "A piacon számos téves információ kering a Linuxról. Célunk, hogy az emberek megismerhessék a tényeket, összehasonlíthassák a linuxos és windowsos rendszerek birtoklási összköltségét."

"A Microsoft számára az egyik növekedési lehetőség, hogy a Unixról átváltó ügyfeleket megszerezze, azonban a Linux nyilvánvalóan bezavar a képbe" -- mondta Rob Helm, a Directions at Microsoft elemzője. "Ez a kampány azokat a vállalatokat célozza meg, amelyek linuxos szerverrendszerek telepítését fontolgatják."

A Microsoft által létrehozott weboldalon olvasható elemzések szerint a linuxos rendszerek beszerzési és licencelése kezdetben alacsonyabb költséget jelent, azonban hosszú távon az oktatási, támogatási és integrációs költségek miatt drágábbak lehetnek a Windows-alapú megoldásoknál. "Iparági vezető vállalatok és független elemzők is megerősírik: a Windows birtoklási összköltsége alacsonyabb a Linuxénál, míg teljesítménye nagyobb" -- áll a weboldalon.

Az IDC piackutató vállalat adatai szerint a Microsoft Windows operációs rendszerei 2002-ben a szerverek 55 százalékán voltak megtalálhatók, míg egy évvel korábban részarányuk 50,5 százalék volt. A megvásárolható Linux-változatok 23,1 százalékos részesedést szereztek 2002-ben, ami enyhe növekedést jelent az egy évvel korábbi 22,4 százalékos szinthez képest. Az IDC prognózisa szerint egészen 2007-ig mind a Windows, mind pedig a Linux növelni fogja részesedését a piacon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról