Szerző: Bodnár Ádám

2003. december 22. 10:57

A 3Com vezető a magyar, a lengyel és a cseh hálózati piacon

[Vision] Az IDC legfrissebb jelentése szerint a 3Com átvette a hálózati piac vezetését 2003. harmadik negyedévben a Magyarországot, Lengyelországot és a Cseh Köztársaságot magában foglaló közép-európai régióban.

[Vision] Az IDC legfrissebb jelentése szerint a 3Com átvette a hálózati piac vezetését 2003. harmadik negyedévben a Magyarországot, Lengyelországot és a Cseh Köztársaságot magában foglaló közép-európai régióban.

A legnagyobb forgalmú, Fast Ethernet, azaz a 10/100-as eszközök port-eladásait tekintve a 3Com részesedése hazánkban 38 százalékos, amely 4 százalékkal haladja meg a korábbi listavezető értékesítési teljesítményét. Eltérő mértékű, tendenciáját tekintve azonban hasonló átrendeződés ment végbe a lengyel (35 százalék) és a cseh (48 százalék) piacon is. A negyedévben Magyarországon értékesített 98 262 kapcsolati pontból a piac 37 458 esetben a 3Com eszközöket részesítette előnyben.

A Gigabites eszközök forgalmában a 3Com részesedésének növekedése mindhárom országban a korábbi domináns gyártó rovására valósult meg a vizsgált időszakban. A 3Com hazánkban 10 százalékkal javulva 27 százalékkal, Lengyelországban 8 százalé-kos emelkedéssel 24 százalékkal, míg Csehországban 5 százalékos növekedést elérve 34 százalékkal van jelen.

A Gigabites és a Fast Ethernet eszközök összesített port-eladásait tekintve 2003 harmadik negyedévében a három közép-európai országban értékesített 377 955 hálózati kapcsolati pont 40 százaléka esetében a piac a 3Comnak szavazott bizalmat, ami 7 százalékos növekedést jelent a megelőző év azonos időszakához képest. A legutóbbi időkig a piacot a régióban egyértelműen vezető cég értékesítése a harmadik negyedévben annyival csökkent, amennyivel a 3Com és a többi szállító részesedése növe-kedett.

A 3Com magyarországi fejlődése folyamatos, a piacvezető pozíció megszerzése a már hosszabb ideje javuló teljesítmény eredménye. A 2002. évi utolsó két negyedévhez képest 2003 első két negyedévében a 3Com hazánkban 22 ezer eladott porttal, 44 százalékkal növelte értékesítését. Az eladott kapcsolati pontok értékesítése az idei második és a tavalyi második negyedév teljesítményének összehasonlításában is feltűnő javulást, 30 százalékos növekedést mutat. A tendencia azt mutatja, hogy a 3Com a hálózati eszközök magyarországi piacának természetes növekedését meghaladó dinamikával fejlődik.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról