Szerző: Ady Krisztián

2003. november 12. 10:58

Az Internet Explorer is képes lesz a pop-up ablakok tiltására

[News.com] Darin Linnman, a Microsoft szóvivője megerősítette: a Windows XP operációs rendszer jövő év második felében megjelenő második szervízcsomagjában helyet kap az a bizonyos Internet Explorer patch, mellyel a 6-os verziójú böngészőprogram képes lesz az automatikusan megnyíló, úgynevezett pop-up ablakok tiltására.

[News.com] Darin Linnman, a Microsoft szóvivője megerősítette: a Windows XP operációs rendszer jövő év második felében megjelenő második szervízcsomagjában helyet kap az a bizonyos Internet Explorer patch, mellyel a 6-os verziójú böngészőprogram képes lesz az automatikusan megnyíló, úgynevezett pop-up ablakok tiltására.

A Windows platformon szintén futó Opera és Mozilla böngészőprogramok már jóideje rendelkeznek ezzel a képességgel, és a felhasználók nagy része ki is használja a funkció lehetőségeit. A Mac OS operációs rendszerre nyáron megjelent Safari böngészőprogram szintén képes blokkolni a pop-up ablakokat.

A böngészőprogram piacát elsöprő fölénnyel birtokolja a Microsoft böngészőprogramja, ezért az új funkció érzékenyen érintheti a pop-up ablakokat is alkalmazó, éppen válságából kilábaló online hirdetési piacot. Az Interactive Advertising Bureau (IAB) által nyáron közzétett jelentés szerint a tavalyi év utolsó három hónapjában az online megjelenésekért -- bannerekért, szponzorált linkekért és pop-up hirdetésekért -- a hirdetők 1,58 milliárd dollárt fizettek, ami 8,9 százalékos növekedést jelentett a harmadik negyedévehez képest.

Az internetes hirdetési piac korábban két éven keresztül folyamatosan csökkent, 2000 negyedik negyedéve óta nem fordult elő, hogy a bevételek negyedévről negyedévre növekedtek volna. 2002-ben az internetes hirdetési piac 6,01 milliárd dollárt tett ki.

2002-ben a legnépszerűbb online hirdetési formátum a szponzorált link volt, az ilyen reklámok az összes megjelenés 15 százalékát tették ki. 2001-ben ez az arány 4 százalék volt, 2002 negyedik negyedévében pedig 21 százalék. A rich media, hangot is tartalmazó hirdetésekből származó bevétel a tavalyi évben az összes bevétel 5 százalékát tette ki, 2001-ben csak 2 százalékot.

A Microsoft lépése ugyanakkor érthető: a Forrester Research nemrég nyilvánosságra hozott felmérése szerint Észak-Amerikában a megkérdezettek 87-88 százaléka válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy zavarják-e a felbukkanó hirdetési ablakok. A felhasználók 15 százaléka töltött le eddig hirdetést blokkoló szoftvert.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról