Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Az Internet Explorer is képes lesz a pop-up ablakok tiltására

Ady Krisztián, 2003. november 12. 10:58
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[News.com] Darin Linnman, a Microsoft szóvivője megerősítette: a Windows XP operációs rendszer jövő év második felében megjelenő második szervízcsomagjában helyet kap az a bizonyos Internet Explorer patch, mellyel a 6-os verziójú böngészőprogram képes lesz az automatikusan megnyíló, úgynevezett pop-up ablakok tiltására.

[News.com] Darin Linnman, a Microsoft szóvivője megerősítette: a Windows XP operációs rendszer jövő év második felében megjelenő második szervízcsomagjában helyet kap az a bizonyos Internet Explorer patch, mellyel a 6-os verziójú böngészőprogram képes lesz az automatikusan megnyíló, úgynevezett pop-up ablakok tiltására.

A Windows platformon szintén futó Opera és Mozilla böngészőprogramok már jóideje rendelkeznek ezzel a képességgel, és a felhasználók nagy része ki is használja a funkció lehetőségeit. A Mac OS operációs rendszerre nyáron megjelent Safari böngészőprogram szintén képes blokkolni a pop-up ablakokat.

A böngészőprogram piacát elsöprő fölénnyel birtokolja a Microsoft böngészőprogramja, ezért az új funkció érzékenyen érintheti a pop-up ablakokat is alkalmazó, éppen válságából kilábaló online hirdetési piacot. Az Interactive Advertising Bureau (IAB) által nyáron közzétett jelentés szerint a tavalyi év utolsó három hónapjában az online megjelenésekért -- bannerekért, szponzorált linkekért és pop-up hirdetésekért -- a hirdetők 1,58 milliárd dollárt fizettek, ami 8,9 százalékos növekedést jelentett a harmadik negyedévehez képest.

Az internetes hirdetési piac korábban két éven keresztül folyamatosan csökkent, 2000 negyedik negyedéve óta nem fordult elő, hogy a bevételek negyedévről negyedévre növekedtek volna. 2002-ben az internetes hirdetési piac 6,01 milliárd dollárt tett ki.

2002-ben a legnépszerűbb online hirdetési formátum a szponzorált link volt, az ilyen reklámok az összes megjelenés 15 százalékát tették ki. 2001-ben ez az arány 4 százalék volt, 2002 negyedik negyedévében pedig 21 százalék. A rich media, hangot is tartalmazó hirdetésekből származó bevétel a tavalyi évben az összes bevétel 5 százalékát tette ki, 2001-ben csak 2 százalékot.

A Microsoft lépése ugyanakkor érthető: a Forrester Research nemrég nyilvánosságra hozott felmérése szerint Észak-Amerikában a megkérdezettek 87-88 százaléka válaszolt igennel arra a kérdésre, hogy zavarják-e a felbukkanó hirdetési ablakok. A felhasználók 15 százaléka töltött le eddig hirdetést blokkoló szoftvert.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.