Szerző: Ady Krisztián

2003. október 15. 12:07

LCD-televíziókkal erősít a Motorola

Újabb területek meghódításával próbálja növelni bevételeit a főként mobiltelefonjairól ismert amerikai Motorola. A távol-keleti Proview International-lel kötött megállapodása értelmében hamarosan szórakoztatóelektronikai termékeket, laposképernyős televíziókat dob piacra szerte a világon. A készülékeket a Proview Kínában értékesíti elsőként -- saját márkaneve alatt --, csak ezt követően kerülnek a boltokba a televíziók a Motorola márkajelzésével ellátva.

Újabb területek meghódításával próbálja növelni bevételeit a főként mobiltelefonjairól ismert amerikai Motorola. A távol-keleti Proview International-lel kötött megállapodása értelmében hamarosan szórakoztatóelektronikai termékeket, laposképernyős televíziókat dob piacra szerte a világon. A készülékeket a Proview Kínában értékesíti elsőként -- saját márkaneve alatt --, csak ezt követően kerülnek a boltokba a televíziók a Motorola márkajelzésével ellátva.

A Motorola, a világ második legnagyobb mobiltelefon-gyártója televíziókat, számítógép-kijelzőket, monitorokat, DVD-lejátszókat dob piacra 2003 végéig Kínában. A céggel szövetkező Hong-Kong-i Proview egyike a világ öt legnagyobb kijelzőgyártójának.

Elemzők szerint az LCD-televizók iránt jelentkező globális igény 31,9 millió darabra nőhet 2007-re, a 2002-ben tapasztalt 1,7 millió darabhoz képest.

A Motorola hétfőn, a tőzsdék nyitása előtt tette közzé harmadik pénzügyi negyedéves eredményeit. A cég bevétele és nyeresége is felülmúlta az elemzői várakozásokat, elsősorban a vártnál lényegesen jobb mobiltelefon-eladások miatt.

A Motorola forgalma 6,53 milliárd dollárról 5 százalékkal 6,83 milliárd dollárra emelkedett, a nettó nyereség 111 millió dollárról 116 millió dollárra nőtt, részvényenként továbbra is 5 cent maradt. Az egyszeri költségek nélküli eredmény részvényenként 6 cent volt, ami kétszeresen felülmúlta az elemzők elvárásait. A Reuters Research által megkérdezett szakértők 6,44 milliárd dolláros bevételre és részvényenként 3 centes nyereségre számítottak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról