Szerző: Vörös Péter

2003. október 8. 14:03

A Siemens és a Fujitsu az IT-szolgáltatások terén is összefog

[CNET] A Fujitsu és a Siemens egyesíti erőit és a jövőben IT-szolgáltatásokat is fog nyújtani egymás ügyfeleinek. Az együttműködés a szolgáltatások széles körére terjed ki, beleértve a tanácsadást, a rendszerintegrációt és a komplex IT-infrastruktúra outsourcingot.

[CNET] A Fujitsu és a Siemens egyesíti erőit és a jövőben IT-szolgáltatásokat is fog nyújtani egymás ügyfeleinek. Az együttműködés a szolgáltatások széles körére terjed ki, beleértve a tanácsadást, a rendszerintegrációt és a komplex IT-infrastruktúra outsourcingot.

A megállapodás keretében a Siemens Business Services (SBS) támogatni fogja a Fujitsu ügyfeleit Észak-Amerikában és Európában, míg a Fujitsu segíteni fogja a Siemenst az ügyfelek kiszolgálásában az ázsiai/csendes-óceáni régióban.

A szakértők szerint a szerződésnek köszönhetően a Fujitsu jobb szolgáltatásokat fog tudni nyújtani japán multinacionális ügyfeleinek Európa és Észak-Amerika azon részein, ahol a vállalat nincs jelen közvetlenül. A Siemens ugyanakkor javítani tudja a globális ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásokat az ázsiai/csendes-óceáni régióban a Fujitsu erőforrásainak köszönhetően.

A Fujitsu és a Siemens a számítógépgyártásban már több éve együttműködik a Fujitsu Siemens Computers zászló alatt. "Több projektben is évek óta sikeresen működünk együtt a Fujitsuval, és igen jó kapcsolatot építettünk ki egymással" -- mondta Paul Stodden, az SBS elnöke.

A Siemens-csoport részeként működő SBS mintegy 34.500 alkalmazottat foglalkoztat világszerte. A Gartner piackutató cég szerint az SBS 2002-ben a 16. helyen állt a globális IT-szolgáltatási piacon 5,1 milliárd dolláros forgalommal.

A Fujitsu tavaly a harmadik helyen végzett az IT-szolgáltatások globális piacán, 14,5 milliárd dolláros összbevétellel. A világranglista élén 2002-ben az IBM állt 40,1 milliárd dollárral, a második hely az Electronic Data Systemsé (EDS) lett 21,1 milliárd dollárral.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról