Szerző: Vörös Péter

2003. október 3. 13:59

Továbbra is az IBM a világ legnagyobb IT-outsourcing vállalata

[CNET] Az IDC piackutató vállalat legfrissebb jelentése szerint továbbra is az IBM vezet a 68,5 milliárd dolláros IT tevékenység-kihelyezési piacon, bár a Hewlett-Packard és néhány európai és japán cég erősíti helyzetét.

[CNET] Az IDC piackutató vállalat legfrissebb jelentése szerint továbbra is az IBM vezet a 68,5 milliárd dolláros IT tevékenység-kihelyezési piacon, bár a Hewlett-Packard és néhány európai és japán cég erősíti helyzetét.

Az IDC szerint a Nagy Kék részesedése 22 százalék volt a globális IT-outsourcing piacon 2002-ben, a cég tevékenység-kihelyezési szolgáltatási bevételei elérték a 15,3 milliárd dollárt. Az IBM az amerikai tevékenység-kihelyezési eladások negyedét tette ki, főként a Global Services üzletágon keresztül.

A globális ranglista második helyezettje az EDS (Electronic Data Systems) lett 11,1 milliárd dolláros outsourcing forgalommal, a harmadik helyen a Computer Sciences végzett 3,8 milliárd dollárral, míg a negyedik helyet a Fujitsu szerezte meg 3,3 milliárd dollárral. A listát vezető négy cég tette ki a globális IT-outsourcing forgalom közel felét. Az IDC nem tette közzé a korábbi évek adatait, így nem teljesen világos, hogyan változtak a piaci részesedések.

A tevékenység-kihelyezés az IT-szektor egyik növekvő szegmense, az outsourcing keretében a megrendelők egy külső vállalatra bízzák az olyan feladatokat, mint például az adatközpontok kezelése, szoftverfejlesztés, call center tevékenységek, valamint asztali PC és hálózati támogatás. E szolgáltatások révén a vállalatok jelentős megtakarításokat realizálhatnak többek között azért, mert a tevékenységeket részben fejlődő országokban (jelenleg főként Indiában és a Fülöp-szigeteken) végzik el.

Az IDC arra számít, hogy a globális tevékenység-kihelyezési piac a következő öt évben 7,7 százalékkal fog emelkedni, így a piac 2007-re megközelíti a 100 milliárd dollárt. Bár a bevételek jelentősek, a haszonrés sokszor elég kicsi ezen a piacon. Az outsourcing szolgáltató cégek gyakran kénytelenek nagy befektetéseket eszközölni IT-berendezésekbe, létesítményekbe és a személyzetbe. Ezzel együtt az IBM, a HP és a többi szolgáltató igen fontosnak tartja e többéves szerződéseket, mert ezek segítenek növelni a magasabb haszonrést hozó hardver- és szoftvereladásokat, mivel az ügyféllel hosszú távú, kölcsönös függőségi viszony alakul ki.

Az IDC szerint a Fujitsu mögött ötödik helyen végzett Hewlett-Packardra érdemes odafigyelni. Bár a cég globális IT-outsourcing piaci részesedése csak 1,8 százalék volt 2002-ben, az on-demand (más néven utility computing) kezdeményezések révén a közeljövőben jelentősen emelkedhetnek a cég tevékenység-kihelyezési eladásai.

Az IDC jelentése szerint a német T-Systems (a Deutsche Telekom leányvállalata), a japán Fujitsu és NEC, valamint a francia Cap Gemini Ernst & Young is azt tervezi, hogy növeli részesedését a 30,6 milliárd dolláros amerikai IT-outsourcing piacon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról