Szerző: Vörös Péter

2003. szeptember 18. 08:08

A Microsoft további hat nyugat-európai országban vezeti be az Xbox Live szolgáltatást

A Microsoft szerdán bejelentette, hogy október végén további hat nyugat-európai országban vezeti be az Xbox Live online játékszolgáltatást. A cég célja egyértelműen az, hogy növelje előnyét a nagy rivális Sonyval szemben ebben az új szegmensben.

A Microsoft szerdán bejelentette, hogy október végén további hat nyugat-európai országban vezeti be az Xbox Live online játékszolgáltatást. A cég célja egyértelműen az, hogy növelje előnyét a nagy rivális Sonyval szemben ebben az új szegmensben.

Az online játékok az egyik legfontosabb feljövő piacot jelentik a videojáték-kiadók és a konzolgyártók számára, amelyek havi előfizetéshez szeretnének jutni cserébe azért, hogy többfelhasználós játékokat nyújtanak az internetes kapcsolat révén.


Xbox Live Starter Kit

Az Xbox Live október 30-án jelenik meg Ausztriában, Dániában, Finnországban, Írországban, Norvégiában és Svájcban, így a nyugat-európai Xbox Live piacok száma 14-re emelkedik.

A Microsoft és a Sony úttörő szerepet játszott az online játékok bevezetése terén, a két cég összesen több mint 1 millió előfizetőt szerzett az USA-ban a 2002 második félévi bemutatás óta. Európában a szolgáltatás elterjedése lassabb volt.

A redmondi óriás júniusban közölte, hogy Európában eddig 50 ezren fizettek elő az Xbox Live-ra. A Sony augusztusban jelentette be, hogy a júniusi bevezetés óta 25 ezren fizettek elő a szolgáltatásra az öreg kontinensen.

Mindkét vállalat kínál konzoljához online adapter csomagot: a japán cég Nagy-Britanniában 23 fontért (~ 8300 Ft-ért) árulja ezt, míg a Microsoft 39 fontot (~ 14 ezer Ft-ot) kér a szigetországban és 59 eurót (~ 15 ezer Ft-ot) a kontinensen.

A GameCube játékkonzolokat gyártó Nintendo szoros harcot vív a Microsofttal az európai piac második helyéért. A japán cég azonban egyelőre távol marad az online játékok világától -- a szakértők szerint addig, amíg a broadband felhasználás el nem éri a tömeges szintet. A ScreenDigest piackutató cég szerint 2006-ban 15,4 millió európai felhasználó fog online játékokat játszani.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról