Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Legjobb előadóink az idei SYSADMINDAY-en! IT Security, hálózatok, DevOps, és az elfogadható tagadás módszere a GDPR felnemkészülés után.

Véget ér a Sega Dreamcast története

Bodnár Ádám, 2003. augusztus 29. 12:19
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Sega amerikai részlege bejelentette, hogy az ősszel mindenfajta támogatást beszüntet a Dreamcast konzolhoz és egyúttal megszünteti a Phantasy Star Online kalandjáték hálózati támogatását is. A Dreamcast-korszak ezzel gyakorlatilag teljesen véget ért.

A Sega amerikai részlege bejelentette, hogy az ősszel mindenfajta támogatást beszüntet a Dreamcast konzolhoz és egyúttal megszünteti a Phantasy Star Online kalandjáték hálózati támogatását is. A Dreamcast-korszak ezzel gyakorlatilag teljesen véget ért.

Amint az ismert, a Sega 1998 májusában mutatta be a Dreamcastot, a világ akkori legerősebb játékkonzolját. A fogadtatásra jellemző, hogy a japán premier első napján a készülékből elfogyott mind a 150000 darab. A Sony PlayStation 2 közeledésének hírére azonban a Dreamcast népszerűsége egyre csökkent.

2001 januárjában a Sega közölte, hogy a felhalmozott veszteségek és a vártnál lényegesen gyengébb eladások miatt beszünteti a Dreamcast konzol gyártását. A raktárkészleteken rendkívüli kedvezményekkel adott túl a cég, ez azt eredményezte hogy a Dreamcast eladásai egy időre megelőzték az összes riválist, beleértve a PlayStation 2-t is.

A Sega a hardverpiacról történt kivonulás után egy idei még jelentetett meg játékokat a Dreamcasthoz. Később a vállalat úgy döntött, hogy más gyártók konzoljaira (beleértve a PlayStation 2-t, a Nintendo GameCube-ot és a Microsoft Xboxot), valamin mobil készülékekre fog játékokat fejleszteni.

A legutóbbi pénzügyi évben a Sega 3,05 milliárd jenes (26 millió dolláros) nyereséget ért el, szemben a korábbi év 17,83 milliárd jenes (153 millió dolláros) veszteségével. A vállalat árbevétele ugyanakkor 4 százalékkal 197,22 milliárd jenre (1,7 milliárd dollárra) csökkent a korábbi év 206,33 milliárd jenes forgalmához képest.

A Sega várakozásai szerint az idei, 2004. március 31-én véget érő pénzügyi évben a nettó nyereség megduplázódik, miközben a forgalom várhatóan 2 százalékkal tovább csökken. A vállalat egyben bejelentette, hogy Hideki Sato elnök helyét a 43 éves Hisao Ogucsi veszi át a jövő hónaptól. Ogucsi közel két évtizede a játékfejlesztő részleg vezetője volt.

A japán vállalat az utóbbi időben felvásárlási célponttá vált, ám eddig egyetlen vevővel sem sikerült megegyeznie. A tárgyalások kudarcba fulladtak mind a játéktermi gépeket forgalmazó Sammyval, mind pedig a játékfejlesztő Namcóval.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Gál Tamástól Angeloig. IT Security, hálózatok, DevOps, és az elfogadható tagadás módszere a GDPR felnemkészülés után.