Szerző: Bodnár Ádám

2003. augusztus 5. 11:14

Az elkövetkező hónapokban derül ki, mikor debütálnak az új generációs játékkonzolok

Larry Probst
Larry Probst
Az elkövetkező hónapokban derül ki, vajon pontosan mikor debütálnak a következő generációs játékkonzolok -- állítja Larry Probst, az Electronic Arts vezérigazgatója. Egyelőre semmilyen hivatalos információ nem látott világot azzal kapcsolatban, vajon a Sony, a Microsoft és a Nintendo mikor dobja piacra a PlayStation 2, az Xbox és a GameCube utódát.

"Akkor tudhatunk biztosat, amikor megkapjuk az első fejlesztőkészleteket, ugyanis ezeket rendszerint két évvel a konzolok megjelenése előtt adják ki" -- mondta Probst. "Ha ezek még idén ősszel megjelennek, akkor nagy biztonsággal állíthatjuk hogy a konzolok 2005-ben debütálnak. Ha 2004 előtt nem kapjuk meg őket, akkor 2006-os megjelenés a valószínű. Szóval az elkövetkező hónapokban minden kiderül."

Belsős források szerint az új PlayStation "Cell" kódnéven ismert processzorának gyártása és tesztelése már idén nyáron megkezdődik a Toshiba egyik gyárában, de a chip végleges változata azonban várhatóan csak 2005-ben lát napvilágot. A Sony állítása szerint a Cell nagyobb számítási teljesítménnyel rendelkezik majd, mint a Garri Kaszparovot sakkban legyőző IBM Deep Blue szuperszámítógép.

A Sony január elején jelentette be, hogy a Rambus nagy sebességű Yellowstone memóriainterfész-technológiáját alkalmazza majd az új konzolban. A Yellowstone ODR (Octal Data Rate) technológiát használ, azaz egyetlen órajel alatt 8 bitnyi információ továbbítására képes. A jelenlegi útiterv szerint az interfész 800 MHz-es (6,4 GHz ODR) sebességig használható. A memóriachipeket az Elpida szállítja a Sony részére.

Egyes hírek szerint a japán szórakoztatóelektronikai gyártó egy teljesen új formátumú, kék lézert használó optikai lemezt fejleszt az új PlayStation konzolhoz. Más pletykák arról szólnak, hogy a vállalat Linux operációs rendszert használ a készülékben. A Microsoft és a Nintendo következő generációs konzoljairól egyelőre még semmiféle információ nem szivárgott ki.

Az Xboxszal kapcsolatban a találgatások főleg azzal kapcsolatosak, hogy vajon a két nagy grafikusprocesszor-gyártó vállalat, az NVIDIA és az ATI közül melyik nyeri el az új Xbox grafikai rendszerének szállítására vonatkozó szerződést. Elemzők meglátása szerint az NVIDIA, mely a jelenlegi Xbox számos alkatrészének beszállítója, kellemetlen tapasztalatokat szerzett a Microsofttal folytatott viták során, így az ATI tűnik befutónak. A kanadai cég szállítja a Nintendo új konzoljának grafikus rendszerét is.

Egyes szakértők eközben arra számítanak, hogy a Nintendo hamarosan kivonul a hardverpiacról, ugyanis a GameCube eladásai messze elmaradtak a várakozásoktól. Elemzők úgy vélik, a vállalatnak a Segához hasonlóan független szoftverfejlesztőként többféle platformra kellene elkészítenie játékait. Egyelőre azonban gőzerővel haladnak a Nintendo N5 kódnevű konzol fejlesztési munkálatai, a várakozások szerint Japánban akár már 2005 tavaszán piacra kerülhet a készülék.

Az új generációs konzolok piaci premierjének időzítése sokmilliárd dolláros kérdés. A Sony PlayStation 2 több mint egy évvel a vetélytársai előtt került piacra, és ez biztosította a dominanciáját, a Microsoft Xbox és a Nintendo GameCube csak a második helyért mérkőzött. A következő generációs készülékek megjelenésekor azonban aligha valószínű, hogy a Microsoft ekkora előnyt adjon versenytársának.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

repairwashing

6

Keserű véget ért a Samsung-iFixit frigy

2024. május 24. 11:58

A független javítócég szerint a koreaiak rendkívül megnehezítették a könnyű javítást lehetővé tevő együttműködést.