:

Szerző: Vörös Péter

2000. május 17. 07:37

Terra Lycos: A spanyol Terra Networks 12,5 milliárd $-ért megvette a Lycos-t!

Egy évvel ezelőtt a Terra mindössze egy egyszerű portál cég volt Barcelonában, egy félig üres épülettel Madrid szélén - tegnap viszont a részvényekkel lebonyolított, 12,5 milliárd $-os felvásárlás révén az egyik legnagyobb globális Internet szereplővé lépett elő. Természetesen a Telefónica háttér (a 'spanyol Matáv' 66%-os tulajdonosa a Terra-nak) segített a dologban, hiszen a spanyol telekommunikációs óriáscég a latin-amerikai piac jelentős részét szintén uralja. Ez az első alkalom, hogy egy jelentős amerikai Internet portált egy külföldi cég vesz meg.
A Terra eredetileg Telefónica Interactiva-ként indult 1998 decemberében, majd tavaly márciusban megvették a Grupo Ole nevű kis portál céget. Szeptemberben pedig a már Terra Networks néven futó cég vett meg portál cégeket Mexikóban, Brazíliában, Argentínában, Chilében, Peruban és más latin-amerikai országokban összesen 600 millió $-ért. A novemberi tőzsdei bevezetés révén a Terra az egyik legnagyobb piaci értékű európai Internetes céggé vált.
Az új cég neve Terra Lycos lesz és híven az eddigi stratégiához a Terra meghagyja a vezetést (A Lycos elnöke, Robert Davis lesz a cégcsoport vezérigazgatója, míg Juan Villalonga, a Telefonica és a Terra elnöke lesz az elnök), a tartalom "helyi" lesz (amerikai az USA-ban, brazil Brazíliában, mexikói Mexikóban, ...).

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

LIKE

0

Megszűnik a facebookos Like gomb, de nem úgy

2025. november 11. 13:53

Jövőre megszűnnek a Facebook Social Pluginok, azaz a Like és Comment gombok, ezzel pedig újabb legacy feature-től szabadul meg a közösségi oldal.

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.