Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. július 17. 17:34

Már bevezetése előtt bírálják a Vivendi új kedvezményét

Hétvégi kedvezményes akciót vezet be a Vivendi Telecom Hungary július 19-től. Az augusztus 31-ig tartó akció lényege, hogy a hétvégi időszakban és az augusztus 20-i ünnepnapon a helyi, illetve az I. díjzónába irányuló hívásokért egységesen 45 forintot számláz a távközlési szolgáltató. A kedvezmény legfeljebb négy órás folyamatos beszélgetést tesz lehetővé a fenti összegért, utána a központ automatikusan megszakítja a vonalat.

[HWSW] Hétvégi kedvezményes akciót vezet be a Vivendi Telecom Hungary július 19-től. Az augusztus 31-ig tartó akció lényege, hogy a hétvégi időszakban és az augusztus 20-i ünnepnapon a helyi, illetve az I. díjzónába irányuló hívásokért egységesen 45 forintot számláz a távközlési szolgáltató. A kedvezmény legfeljebb négy órás folyamatos beszélgetést tesz lehetővé a fenti összegért, utána a központ automatikusan megszakítja a vonalat.

Az akciós ajánlat nem vonatkozik az internethívásokra (51-es előhívó), valamint az úgynevezett színes számok ( 06-40. 80, 90) hívásakor és a lebeszélhető kártyaszolgáltatásra előfizetők körében sem vehető igénybe. Annak érdekében, hogy az előreláthatólag 8 percnél rövidebb hívások ne legyenek drágák, a szolgáltató egy négyjegyű előhívószám tárcsázását ajánlja: ekkor a mindenkori normál listaár szerint számlázzák a beszélgetéseket.

Még be sem vezette azonban a Vivendi az akciós hívás lehetőségét, már többen is bírálták a kedvezményt. A kritikus hangon kommentálók szerint ha nem értesül az előfizető a kedvezmény miatt megváltozott tárcsázási kombinációról, vagy csak megszokásból tárcsáz, rosszabbul járhat.

Az előfizetők egyike a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fordult, mivel érvelése szerint a Vivendi extra díjat kér el nem végzett szolgáltatásért abban az esetben, ha 8 percnél rövidebb ideig beszél az előfizető és nem hívja a négyjegyű előhívót. A versenyhivatal munkatársa Kovács Anita arról tájékoztatta lapunkat, hogy valóban érkezett ilyen beadvány a hivatalhoz, ám arról, hogy megindítják-e a versenyhivatali vizsgálatot, még nem döntöttek. Hatvan nap áll ugyanis a hivatal rendelkezésre, hogy a bekért iratok alapján döntsön: valóban a versenyjoggal ellentétes-e az akció, vagy sem.

A Vivendi sajtóosztályának munkatársa Nyers Anna szerint az akció részleteit számos helyen meghirdették, a sajtóban folytattak kampányt, óriásplakátokon és hírlevél formájában tájékoztatták ez ügyfeleket, valamint a számlákon is minden előfizető részére feltüntették az akció részleteit. Nyers emlékeztetett arra, hogy díjcsomagonként változhatnak a percdíjak: a kedvezményes időszakban a választott díjcsomag és a díjkörzet függvényében 4 és 25 forint között van egy percnyi beszélgetés ára, így van aki az akció nélkül alig két perces beszélgetéssel elérné a 45 forintos határt.

Arra a kérdésünkre, hogy miért nem fordítva vezették be a kedvezőbb percdíjak elérésének lehetőségét, azaz a kedvezőbb híváshoz legyen szükség előhívószámot tárcsázni, Nyers úgy válszolt, hogy a bevezetést a technikai megvalósítás lehetősége alakította így.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról