Szerző: Bodnár Ádám

2003. július 14. 15:27

Larry Ellison szerint átverés az IBM "on demand" stratégiája

Lawrence J. Ellison
Larry Ellison
[ZDNet] Egy Indiában létrehozott ekormányzati szakértői központ átadásakor tartott beszédében Larry Ellison, az Oracle elnök-vezérigazgatója lesújtó véleményének adott hangot az IBM "on demand" stratégiájával kapcsolatban. Ellison szerint az "on demand" egy nagy átverés, csupán egy újfajta árazási módszer és semmi több.

Amint az ismert, az IBM nemrégiben vezette be "on demand" stratégiáját, amelynek lényege, hogy az ügyfelek csak a felhasznált erőforrások után fizetnek. Ennek megfelelően a legújabb IBM szerverek egyes részei akár ki is kapcsolhatók.

"Az IBM azt állítja, hogy ha egy mainframe 16 processzorából csak 8 van használatban, akkor 8-at kell kifizetni. Ez csak egy árazási módszer" -- mondta Ellison, aki felhívta a figyelmet a Linuxon futó Oracle Real Applications Clusterre, amely segítségével költséghatékonyan növelhető egy adatbáziskezelő teljesítménye.

"A mi termékeink jóval olcsóbbak az IBM ajánlatánál. Nagyon olcsó alkatrészekkel dolgozunk. Nem tudok olcsóbb gépekről, mint a mi 6000 dolláros dobozaink" -- mondta Ellison, akit videokonferencián kapcsolatak az Új-Delhi ekormányzati szakértői központ megnyitójára.

Ellison a rendezvényen elmondta, hogy vállalata továbbra is erőteljesen jelen kíván lenni Indiában és a közeljövőben meg fogja kétszerezni az országban dolgozóinak számát. Indiában jelenleg mintegy 3000 alkalmazottja van az Oracle-nek, ez hamarosan 6000-re növekszik -- mondta Ellison. 2004-re már 4000-en dolgoznak majd a cégnél.

Kérdésre válaszolva az Oracle elnök-vezérigazgatója kifejtette, hogy Indiának nagy jövője van a szoftverfejlesztés és szolgáltatások területén, míg Kína elsősorban a gyártás területén lesz vezető pozícióban. "Van egy kis szoftvercsapatunk Kínában, de az indiai team lényegesen nagyobb. Jelenleg 3000 alkalmazottunk dolgozik Indiában és a közeljövőben ezt több mint kétszeresére növeljük" -- mondta Ellison.

Az Oracle 1994-ben nyitotta meg indiai fejlesztőközpontját, így a jelentős szoftvervállalatok közül az elsők között kezdhette meg kiaknáni az indiai szakértelmet. A cégnek jelenleg két indiai fejlesztőközpontja van, az egyik Bangalore-ban, a másik pedig Hyderabadban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról