Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. július 10. 13:51

Beragadt előlegek a Lanportnál

A már meglévő ügyfeleken túl több mint félszázan fizettek korábban öt és hetvenezer forint közötti előleget az Infopoint Bt.-nek a mikrohullámú internetkapcsolatot ígérő Lanport szolgáltatásért. Az Infopoint fizetésképtelenné válását követően, úgy tűnik, ők búcsút mondhatnak a pénzüknek, vagy -- az új tulajdonos ígérete alapján -- meg kell várniuk, amíg az új szolgáltató beköti hozzájuk is a Lanportot.

[HWSW] A már meglévő ügyfeleken túl több mint félszázan fizettek korábban öt és hetvenezer forint közötti előleget az Infopoint Bt.-nek a mikrohullámú internetkapcsolatot ígérő Lanport szolgáltatásért. Az Infopoint fizetésképtelenné válását követően, úgy tűnik, ők búcsút mondhatnak a pénzüknek, vagy -- az új tulajdonos ígérete alapján -- meg kell várniuk, amíg az új szolgáltató beköti hozzájuk is a Lanportot.

60-70 olyan jelentkező előlegezte meg a bekötést az Infopoint Bt.-nél, akiknél máig nem építette ki az internetkapcsolatot a cég -- ismerte el Faragó Sándor, a fizetésképtelenné vált Infopoint tulajdonosa. Az előlegek nagysága különböző volt, egyesek ötezer, míg mások 30-70 000 forintot fizettek a majdani bekötés reményében.

A szolgáltató sok esetben folyamatosan csúszott a bekötésekkel, akihez végül elért a Lanport szolgáltatás, azok az ügyvezető szóbeli ígérete alapján annyi ideig használhatták ingyen az internetet, amennyit várakozni kényszerültek a bekötésre, azaz ha valaki három hónapot várt, akkor három hónapig nem kellett havidíjat fizetnie.

Faragó szerint nincs szó arról, hogy tudatosan használták volna el a jelentkezők pénzét. Mint a tulajdonos beismerte: részben az ő hibás döntéseik, részben pedig a kinnlevőségek ásták meg a vállalkozás sírját. Arról azonban nincs szó, hogy nem is akarták volna bekötni az előleget fizető ügyfeleket. Faragó lapunknak elmondta, hogy a betéti társaság összes tartozása 3 és félmillió forint. Az elmúlt hónapban kiszámlázott 330 000 forintnyi szolgáltatási díjból 90 000 forintot fizettek ki az ügyfelek.

Jáki Antal, aki német vállalkozásán keresztül korábban ötmillió forinttal támogatta az Infopointot, elmondta: a szolgáltatás folytatására létrehozandó cég nem lesz jogutódja az Infopoint Bt.-nek, és nem is tud garanciát vállalni arra, hogy visszafizetnék az Infopoint adósságait. Jáki jelenleg magánemberként "zsebből" fizeti annak a bérelt vonalnak az árát, ami összeköti az előfizetőket az internettel, és ha megkapják a HÍF jóváhagyását internetszolgáltatásra, mindenképpen megvizsgálják, hogy azok, akik előleget fizettek az Infopointnak, miként juthatnak internethez.

Egyelőre más lehetőség nincs, mint hogy a korábbi előlegfizetők tovább várnak az internetkapcsolat kiépítésére. Azok, akik türelmüket vesztve már más szolgáltatónál kötöttek szerződést, egyelőre biztosan nem jutnak pénzükhöz. Jáki azonban nem zárkózik el attól, hogy ha később önfenntartóvá válik a vállalkozás, rendezzék ezeket a tartozásokat.

Arra azonban biztos nem lesz lehetőség, hogy a korábban előleget fizetők leinternetezhessék a várakozásuk időtartamát. Jáki szerint ez az ígéret is a hibás üzleti döntések egyike volt.

Szólj hozzá a fórumban!
Cikkünk itt olvasható

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.