:

Szerző: Barna József

2003. július 7. 17:56

Az emberek többsége számára misztikum az informatikai szakzsargon

Az AMD nemrégiben közétette annak a közvélemény-kutatásnak az eredményeit, amely arra kereste a választ, hogy az emberek miért késlekednek a legújabb és legkorszerűbb technológiákra épülő termékek vásárlásával. A vizsgálat eredményei szerint a potenciális vásárlók jelentős része nem ismeri és érti az iparág szakzsargonját, és részben a nehezen értelmezhető terminológia, részben pedig a termékek bonyolult használhatósága miatt dönt a kivárás mellett.

Az AMD nemrégiben közétette annak a közvélemény-kutatásnak az eredményeit, amely arra kereste a választ, hogy az emberek miért késlekednek a legújabb és legkorszerűbb technológiákra épülő termékek vásárlásával. A vizsgálat eredményei szerint a potenciális vásárlók jelentős része nem ismeri és érti az iparág szakzsargonját, és részben a nehezen értelmezhető terminológia, részben pedig a termékek bonyolult használhatósága miatt dönt a kivárás mellett.

A felmérést a sunnyvale-i félvezetőgyártó vállalat Global Consumer Advisory Board (GCAB) részlege végezte a MetaFacts piackutató cég segítségével. A vizsgálat során 1500-nál több embert kérdeztek meg a világ különböző országaiban, így Kínában, Japánban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban. Az eredmények egyebek mellett azt mutatják, hogy a megkérdezettek csupán 3 százaléka ismeri az olyan gyakran használt terminusok jelentését, mint az "mp3", a "megahertz" vagy a "bluetooth".

A válaszadók 64 százaléka volt képest a "megahertz" három lehetséges definíciója közül a helyeset kiválasztani, míg az informatika és a digitális szórakoztatóelektronika terminusait legjobban ismerők (akik a 11 technikai fogalomból 7-nél többet voltak képesek beazonosítani) közül is csupán alig több 33 százalék tudta kiválasztani a digitális videofelvevő (DVR) helyes meghatározását.

A felmérés egyben arra is rámutatott, hogy elsősorban azok késleltetik a korszerű technológiákra épülő termékek vásárlását, akik a legkevésbé tájékozottak (a 11-ből 6 vagy kevesebb technikai fogalmat tudtak helyesen meghatározni). Közülük 47 százalék állította, hogy azért nem vásárol digitális fényképezőgépet, mert annak használata túl bonyolult. A készülékek használhatósága azonban általában is meghatározó szempontnak tűnik. Az összes válaszadó közel fele határozottan állította, hogy nem vásárol olyan készüléket, amelynek üzembe helyezése bonyolult.

A vizsgálat eredményeinek nyilvánosságra hozatala kapcsán Patrick Moorhead, a GCAB elnöke rámutatott, hogy az iparág csak az Egyesült Államokban 10 milliárd dollárt fordít termékei népszerűsítésére, miközben ennek az összegnek egy része bizonyosan az ablakon kidobott pénz. "A megkérdezettek alig több mint fele érti a 'megahertz' terminust, miközben a legtöbb személyi számítógépet kínáló reklámban szerepel a szó" -- tette hozzá. Moorhead meglátása szerint az iparágnak egyszerűsítenie kell a szókincsét annak érdekében, hogy a potenciális vásárlók jobban megérthessék: milyen előnyöket hozhatnak számukra az új megoldások.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 09:48

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.