:

Szerző: Vörös Péter

2003. július 7. 08:11

Az Amazon a nemzetközi eladások erőteljes emelkedésére számít

Az Amazon.com közölte, hogy a várakozások szerint a gyorsan növekvő nemzetközi eladások 2005-re elérik az észak-amerikai forgalmat. A cég egyúttal arra is számít, hogy a két szegmens nyereségessége is közeledni fog egymáshoz.

Az Amazon.com közölte, hogy a várakozások szerint a gyorsan növekvő nemzetközi eladások 2005-re elérik az észak-amerikai forgalmat. A cég egyúttal arra is számít, hogy a két szegmens nyereségessége is közeledni fog egymáshoz.

A cég nemzetközi forgalma gyorsabban növekszik az észak-amerikai eladásoknál és jelenleg az összes forgalom 32 százalékát teszi ki. Az első negyedévben az Észak-Amerikán kívüli eladások 68 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest.

Diego Piacentini, az Amazon globális kiskereskedelmi és marketing-igazgatója közölte, hogy a cég nem visszakozik a 2000-ben, az internet-buborék tetőpontján tett nemzetközi forgalom-célkitűzésektől: "figyelembe véve az olyan piacokat, mint Németország, Franciaország, Nagy-Britannia és Japán, az eredeti, 2005-ös előrejelzés tartható" -- mondta Piacentini a Reutersnek Tokióban abból az alkalomból, hogy a cég japán weboldalán, a Amazon.co.jp-n ünnepélyes keretek között beindították az elektronikai eszközök eladását.

A gyorsabb növekedés ellenére a nemzetközi üzletág nyereségessége alacsonyabb az észak-amerikai részlegénél. Az első negyedévben a bruttó profit a teljes eladás 22 százaléka volt a cég nemzetközi üzletágánál, míg az észak-amerikai részleg 27 százalékos bruttó nyereséget realizált.

Piacentini szerint a nemzetközi terület nyereségességét többek között úgy lehet növelni, hogy emelkednek a jutalék-alapú üzletek, például a más kiskereskedelmi cégeknek (így az amerikai Targetnek és a Toys "R" Usnak) nyújtott szolgáltatások. "Mihelyt emelkedik az ilyen jellegű eladások aránya, emelkedni fog a nemzetközi részleg nyereségessége."

Az online kiskereskedelmi óriásvállalat azt is közölte, hogy fantáziát lát az olyan digitális zeneletöltési szolgáltatásokban, mint az Apple iTunes online zeneszolgáltatása, amelynek keretében az ügyfelek 99 centért tölthetik le a legnagyobb lemezkiadók dalait.

"Határozottan számítani lehet arra, hogy a jövőben az Amazon is belép erre a piacra" -- mondta Piacentini. "Mi leszünk az a hely, ahová az emberek fordulnak, ha zenét akarnak vásárolni. A digitális technológia természetesen további előnyt jelent számunkra, mivel nincs szükség a termékek szállítására."

Japánban a könyvekkel és a zenével kapcsolatos árkedvezményeket korlátozó törvények okozta akadályokat úgy ellensúlyozta az Amazon, hogy az ingyenes szállítás küszöbét a világon a legalacsonyabb szintre szállította le.

A cég most szeretne belépni a japán elektronikai kiskereskedelmi piacra, amelynek nagysága évi 70-100 milliárd dollár. A szakértők szerint nem lesz könnyű az amerikai cég dolga, mivel az kis haszonkulccsal dolgozó japán kiskereskedelmi láncok (például a Bic Camera és a Yamada Denki) rendkívül nagy népszerűségnek örvendenek.

Az Amazon ezzel együtt sikereket ért el ott, ahol sok más külföldi offline kiskereskedelmi lánc megbukott Japánban, főként az alacsony költségstruktúrának köszönhetően. Az elemzők kiemelik, hogy a cég helyzetet segíti az is, hogy az elmúlt években egyre gyorsabban terjed az internetfelhasználás a felkelő nap országában.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 06:53

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.