Szerző: Vörös Péter

2003. június 18. 18:08:41

A Nielsen/NetRatings szerint továbbra is gyorsan terjed a szélessávú internetezés az USA-ban

[CNET] A Nielsen/NetRatings piackutató vállalat kedden közzétett jelentése szerint a broadband internethozzáférést használó amerikai fogyasztók száma megközelíti a 40 milliót, ez az eddigi legmagasabb szám. A töretlen növekedés mögött az áll, hogy a felhasználók folyamatosan átállnak a hagyományos, modemes internetezésről a szélessávú szolgáltatásokra. A jelentés eredményei némileg ellentmondanak az amerikai Szövetségi Hírközlési Bizottság (FCC) múlt héten közzétett felmérésének.

[CNET] A Nielsen/NetRatings piackutató vállalat kedden közzétett jelentése szerint a broadband internethozzáférést használó amerikai fogyasztók száma megközelíti a 40 milliót, ez az eddigi legmagasabb szám. A töretlen növekedés mögött az áll, hogy a felhasználók folyamatosan átállnak a hagyományos, modemes internetezésről a szélessávú szolgáltatásokra. A jelentés eredményei némileg ellentmondanak az amerikai Szövetségi Hírközlési Bizottság (FCC) múlt héten közzétett felmérésének.

A broadband előfizetők száma májusban 49 százalékkal volt magasabb mint a tavalyi hasonló időszakban, míg a modemes (narrowband) internetfelhasználók száma 12 százalékkal csökkent. Ezzel együtt a narrowband hozzáférés továbbra is első helyen áll az USA-ban, jelenleg még közel kétszer annyi előfizető használ modemes hozzáférést, mint szélessávút. A különbség azonban folyamatosan csökken: tavaly még 3:1-hez volt a modemes illetve szélessávú internetfelhasználók aránya.

A broadband felhasználók számának növekedése jól tükrözi azt, hogy a fogyasztók egyre inkább ráébrednek a technológia nyújtotta lehetőségekre (többek között a nagyságrendekkel gyorsabb zeneletöltésre vagy az online rádiózásra és videózásra). A szélessávú internetezés elterjedését természetesen a költségek csökkenése is segíti. "Egyértelmű, hogy az emberek felfedezik a gyors internethozzáférés előnyeit" -- mondta Marc Ryan, a Nielsen/NetRatings elemzője.

A Nielsen/NetRatings tanulmány szerint a diákok (összesen 7,8 millió felhasználó az USA-ban) alkotják a broadband felhasználók legnagyobb csoportját, számuk májusban 51 százalékkal volt nagyobb a 2002 májusi szintnél.

Amint arról a múlt héten beszámoltunk, a Szövetségi Hírközlési Bizottság (FCC) szerint fokozatosan csökken a szélessávú interneteléréssel rendelkező háztartások és vállalkozások növekedési üteme az Egyesült Államokban. Az FCC adatai szerint a szélessávú internetkapcsolatok száma 22 százalékkal növekedett 2002 második felében, 5 százalékkal alacsonyabban, mint az év első felében. Az egész évre vetítve a szélessávú kapcsolatok száma 58 százalékkal növekedett 2002-ben.

Az Egyesült Államokban közel 20 millió háztartás és vállalkozás rendelkezett szélessávú internetkapcsolattal 2002 végén, a növekedés üteme az FCC szerint az idén drámaian csökken. A "Pew Internet and American Life Project" legújabb, múlt hónapban közölt felmérése szerint aki látott fantáziát a szélessávú internetben már előfizetett rá, aki eddig nem váltott azt technikai problémák hátráltatják, vagy semmilyen szélessávú megoldás nem fizethető elő a környezetében.

Az FCC adatai szerint az Egyesült Államok településeinek 88 százalékán érhető el valamilyen szélessávú internetszolgáltatás, de a szolgáltatásokra nem minden esetben lehet azonnal előfizetni hálózati berendezések vagy fejlesztések hiánya miatt. A szélessávú technológiák közül a tengerentúlon a kábelmodemes elérés dominál, az összes csatlakozás közül 57 százalékot birtokolva.

a címlapról