Szerző: Vörös Péter

2003. június 10. 17:46

Az SAP kampányt kezdett a PeopleSoft és a J.D. Edwards ügyfeleinek elhódítására

[WSJ] A német SAP, a világ legnagyobb vállalati szoftvergyártója globális értékesítési kampányt kezdett a PeopleSoft és a J.D. Edwards ügyfeleinek elhódítására, kihasználva azt a bizonytalanságot, amelyet az Oracle PeopleSoftra tett 5,1 milliárd dolláros, erőszakos felvásárlási ajánlata okozott. E hét végétől nyomtatott hirdetési kampányt is tervez német cég.

[WSJ] A német SAP, a világ legnagyobb vállalati szoftvergyártója globális értékesítési kampányt kezdett a PeopleSoft és a J.D. Edwards ügyfeleinek elhódítására, kihasználva azt a bizonytalanságot, amelyet az Oracle PeopleSoftra tett 5,1 milliárd dolláros, erőszakos felvásárlási ajánlata okozott. E hét végétől nyomtatott hirdetési kampányt is tervez német cég.

Leo Apotheker, az SAP globális működtetési elnöke a The Wall Street Journal Europe-nak elmondta, hogy az SAP értékesítési részlege kedden elkezdte a kapcsolatba lépést a J.D. Edwards és a PeopleSoft ügyfeleivel. Apotheker nem mondott konkrétumokat az ajánlattal kapcsolatban, annyit viszont elárult, hogy az ajánlat egyebek között pénzügyi ösztönzőket tartalmaz, valamint az SAP elkötelezettségét azt illetően, hogy a cég szoftvereire történő áttérés sima lesz.

"Nagyon kedvező ajánlatot teszünk le az asztalra, amely vélhetően igen sok vállalat számára azt jelenti, hogy komolyan fontolóra veszik az SAP alternatívát. A vállalati alkalmazáspiac vezetőjeként kötelességünk az, hogy biztonságot nyújtsunk leendő ügyfeleinknek " -- mondta Apotheker.

A vállalatvezető elmondta, hogy 40-45 nagyvállalati ügyfél tért át az SAP-hoz akkor, amikor a cég a mostanihoz hasonló ajánlatot tett a holland Baan szoftvervállalat ügyfeleinek, amelyet a brit Invensys PLC vásárolt fel több mint 700 millió dollárért 2000 májusában. Az Invensys egyébként múlt héten jelentette be azt, hogy a Baant a General Atlantic Partners LLC-nek és a Cerberus Partners LP-nek adja el.

Apotheker nem árult el részleteket a formálisan csütörtökön kezdődő reklámhadjárattal kapcsolatban, mindössze annyit mondott, hogy "igen nagy" kampányról van szó, amelynek már az utolsó részletein dolgozik a cég.

Az Oracle pénteken tette közzé erőszakos felvásárlási ajánlatát. A PeopleSoft múlt hétfőn jelentette be tervét a J.D. Edwards akvizícióját illetően. Az elemzők szerint az e felvásárlási terveket körülvevő bizonytalanság az SAP forgalmának növekedéséhez vezethet, legalábbis rövid távon. A német cég egyébként híres arról, hogy kerüli a nagyméretű akvizíciókat, a szakértők szerint várhatóan a jelenlegi konszolidációs őrületből is kimarad a vállalat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról