Szerző: Vörös Péter

2003. május 27. 10:52

Az amerikai on-line kiskereskedelmi eladások közel 26 százalékkal emelkedtek az első negyedévben

[CNET, www.EcommerceTimes.com] Az amerikai kereskedelmi minisztérium legfrissebb jelentése szerint az on-line kiskereskedelmi forgalom 25,9 százalékkal nőtt 2003 első negyedévében. Az eladások 11,9 milliárd dollárra emelkedtek az előző év hasonló időszakában elért 9,5 milliárd dollárhoz képest. Néhány évvel ezelőtt, az e-kereskedelem beindulásakor és a dot-com konjunktúra idején még 60-70 százalék volt az átlagos éves növekedési ütem az USA-ban.

[CNET, www.EcommerceTimes.com] Az amerikai kereskedelmi minisztérium legfrissebb jelentése szerint az on-line kiskereskedelmi forgalom 25,9 százalékkal nőtt 2003 első negyedévében. Az eladások 11,9 milliárd dollárra emelkedtek az előző év hasonló időszakában elért 9,5 milliárd dollárhoz képest. Néhány évvel ezelőtt, az e-kereskedelem beindulásakor és a dot-com konjunktúra idején még 60-70 százalék volt az átlagos éves növekedési ütem az USA-ban.

Az elemzők arra számítanak, hogy az e-kereskedelmi eladások emelkedése újra fel fog gyorsulni az utóbbi két évhez képest, amikor a gazdaság visszaesett és az e-kereskedelmi vállalatok negyedéves növekedése mindössze 13 százalék körül volt. A Shop.org, a National Retail Federation (Országos Kiskereskedelmi Szövetség) leányvállalata másfél hete tett közzé egy tanulmányt, amely szerint az on-line kiskereskedelmi eladások az idén 26 százalékkal 96 milliárd dollárra fognak emelkedni.

A Shop.org azt is közölte, hogy az e-kereskedelem várhatóan az összes kiskereskedelmi forgalom 1,5 százalékát fogja kitenni, főként a számítógépek, az utazással kapcsolatos jegyek és mozijegyek eladásainak köszönhetően. A kereskedelmi minisztérium jelentése szerint az on-line eladások a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,5 százalékát teszik ki, bár ez az arány folyamatosan emelkedett a nehéz gazdasági körülmények között is.

A most bejelentett negyedéves növekedési ütem a második legkisebb emelkedés a 2002 második negyedéves 23,5 százalékhoz képest. A kereskedelmi minisztérium jelentése azokat az eladások tartalmazza, amelyeket az interneten vagy más elektronikus hálózaton keresztül realizáltak, bár a fizetésnek nem kell on-line módon történnie. Az összes kiskereskedelmi eladások 10,7 százalékkal estek vissza a negyedik negyedévhez képest, amely az év hagyományosan legerősebb időszaka az ünnepi szezon miatt.

2002 negyedik negyedévéhez képest a forgalom 13,4 százalékkal csökkent az idei év első három hónapjában. A Census Bureau (az amerikai statisztikai hivatal) közölte, hogy az e-kereskedelmi eladások 45 milliárd dollárt értek el 2002-ben. A Shop.org és a Forrester Research becslése szerint az on-line kiskereskedelmi eladások tavaly elérték a 76 milliárd dollárt, ez közel 50 százalékos növekedés 2001-hez képest.

A Shop.org előrejelzése szerint az idén sikerül újabb rekordot elérni, az eladások várhatóan meghaladják a 100 milliárd dollárt. A Shop.org és a Forrester Research felmérésében szerepelnek olyan áru- és szolgáltatási kategóriák is, amelyeket a Census Bureau nem vesz figyelembe.

Carrie Johnson, a Forrester Research elemzője elmondta, hogy az e-kereskedelmi vállalatok jelentős árkedvezményeket és különleges ajánlatokat (pl. ingyenes szállítás) nyújtanak. "A növekedés a nagyon törékeny gazdasági környezet ellenére történt" -- mondta Johnson, aki megjegyezte, hogy a fogyasztói bizalom index (részben az iraki háború és az atípusos tüdőgyulladás miatt) jelentősen visszaesett a negyedév során.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról