Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. május 26. 13:56:21

Fájlcserélőkorlátozó, üzenetszűrő szoftverek vállalatoknak

Fájlcserélő és azonnali üzenetküldő szoftverek korlátozására alkalmas programot kínál vállalatoknak a filter:max erőforrásbiztonsági cég. Az egy hónappal ezelőtt bemutatott SurfControl tartalomszűrő szoftver mellett most újabb termékekkel bővült a paletta.

[HWSW] Fájlcserélő és azonnali üzenetküldő szoftverek korlátozására alkalmas programot kínál vállalatoknak a filter:max erőforrásbiztonsági cég. Az egy hónappal ezelőtt bemutatott SurfControl tartalomszűrő szoftver mellett most újabb termékekkel bővült a paletta.

A SurfControl Instant Message Filter arra hivatott, hogy az azonnali üzenetküldők, például az ICQ és az AOL Instant Messenger, valamint az úgynevezett peer-to-peer filecserélők -- mint amilyen a Kazaa, a Grokster vagy a többi Napster-klón -- használata miatt felmerült jogi kockázatokat, valamint a sávszélesség foglaltságát csökkentse.

Lapunk is hírt adott róla, hogy minden idők legnépszerűbb szoftverének bizonyult a Kazaa: múlt heti hírünk megjelenéséig 229,1 milliószor töltötték le a fáljcserélő szoftvert. A filter:max közleménye szerint az ilyen programok használata rendkívüli méreteket ölt a vállalatokon belül, használatuk eléri a 70-80%-ot, és szinte soha nem munkával kapcsolatban merül fel alkalmazásuk.

A szabadon elérhető IM és P2P alkalmazások, a protokoll standardek hiánya és az ebből adódó hálózati biztonsági problémák komoly kihívás elé állították eddig a vállalatok rendszeradminisztrátorait. A filter:max által forgalmazott Instant Message Filter szűrési képessége kitejed az AOL Instant Messenger, MSN Messenger, Yahoo Instant Messenger és az ICQ programokra, valamint a Gnutella Network (Morpheus, BearShare, Phex, Gnucleaus, LimeWire, egyéb) és a FastTrack Network (Kazaa és Grokster) P2P hálózati szoftverekre.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 15:41

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.