Szerző: Bodnár Ádám

2003. május 19. 11:18

A Roxio megvásárolja a Pressplay internetes zeneszolgáltatást?

A Roxio a pletykák szerint megállapodott a Sony Music Entertainmenttel és a Universal Music Grouppal a Pressplay internetes zeneszolgáltatás megvásárlásáról. Az ügylet létrejöttét várhatóan ma teszik közzé a felek -- állítják jól értesül hírforrások. A pletykák 30 millió dolláros vételárról szólnak, amelyet a Roxio készpénzben és részvényekben egyenlít ki.

A Roxio a pletykák szerint megállapodott a Sony Music Entertainmenttel és a Universal Music Grouppal a Pressplay internetes zeneszolgáltatás megvásárlásáról. Az ügylet létrejöttét várhatóan ma teszik közzé a felek -- állítják jól értesül hírforrások. A pletykák 30 millió dolláros vételárról szólnak, amelyet a Roxio készpénzben és részvényekben egyenlít ki.

A Roxio tulajdonában van a Napster márkanév, valamint a fájlcserélő szolgáltatással kapcsolatos összes szellemi tulajdon is. A Roxio korábban azt tervezte, hogy a Napstert egy legális, fizetős szolgáltatásként indítja újra, ennek érdekében tanácsadóként szerződtették Shawn Fanninget, a Napster elindítóját.

A Roxio tavaly novemberben mintegy 5 millió dollárt fizetett a Napsterrel kapcsolatos jogokért. A cégnek már a Pressplay-jel is volt kapcsolata, ugyanis az internetes zeneszolgáltatáshoz a Roxio biztosítja a CD-író szoftvert. Egyáltalán nem kizárt, hogy a Roxio a veszteséges Pressplayt némileg átalakítva, Napster néven indítja újra.

A Pressplay havi 14,95 dolláros előfizetési díjért 50 letölthető és 500 egyszer meghallgatható zeneszámot kínál, illetve évi 179,40 dollárért végtelen sok szám tölthető le és hallgatható meg, ezen felül évi 120 dalt akár CD-re is írhat, aki egyben kifizeti az összeget. A Pressplay a Sony és a Universal Music mellett az EMI anyagait is kínálja.

A nagy zenekiadók által támogatott internetes zeneszolgáltatások egyelőre nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, sem a MusicNet, sem pedig a Pressplay nem tudott a várakozásoknak megfelelő mennyiségű előfizetőt toborozni. A felhasználókat elsősorban a komplikált előfizetési rendszer és a nehézkes használat tartja távol az ilyen szolgáltatásoktól -- állítják a szakértők.

Ezzel szemben az Apple által elindított internetes zenebolt, az iTunes Music Store óriási siker a felhasználók körében, ugyanis az árazás igen egyszerű (99 cent egy dal, 10 dollár egy album), a letöltött zenéket CD-re is lehet írni és hordozható lejátszóba is át lehet tölteni, illetve számos olyan előadó anyagai szerepelnek a kínálatban, amelyeket más internetes szolgáltatás nem tartalmaz.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról