Szerző: Bodnár Ádám

2003. május 14. 11:40

Németországban megnyílt a "jövő áruháza"

[Mmd] A németországi Duisburg mellett található Rheinbergben a METRO Csoport

[Mmd] A németországi Duisburg mellett található Rheinbergben a METRO Csoport megnyitotta első Future Store áruházát. A METRO Csoport Extra értékesítési divíziójának új modellre épülő egysége minden részletében újdonságot jelent. A kiskereskedelemben eddig csupán egyedi jelleggel vagy elszigetelt rendszerekben alkalmazták a modern technika vívmányait. A rheinbergi Extra Future Store a világon első ízben hasznosítja komplex és innovatív módon a legújabb megoldásokat.

Az áruházban vezeték nélküli eszközök, a zöldségek és gyümölcsök automatikus azonosítására és lemérésére képes, intelligens mérlegek, elektronikus polccímkéző rendszer és egyéb vásárlást könnyítő megoldások -- köztük automatikus pénztárgép és rádiófrekvenciás azonosító rendszer (RFID) -- működnek. A modern áruházi környezetben az érintettek valós körülmények között tesztelhetik és fejleszthetik tovább a jövő kiskereskedelmi megoldásait. A kezdeményezés a vásárlói igényeket állítja a középpontba.

A Future Store a METRO Group azonos nevet viselő kezdeményezésének első projektje. A világ ötödik legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát birtokló METRO Csoport programjához csatlakozó partnerek között a nemzetközi piac legnagyobb mikroprocesszor-gyártójának számító Intel, az üzleti szoftvermegoldások első számú globális szállítójaként ismert SAP, és számos egyéb informatikai cég és fogyasztási cikkek forgalmazására szakosodott vállalat szerepel.

Az Extra Future Store működésében központi szerepet játszó technológiák várhatóan jelentősen átalakítják majd a kiskereskedelmet az előttünk álló 5-10 évben. A rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) például a készletgazdálkodás elektronikus irányításának alaptechnológiája. Segítségével olyan számítógépes lapkákról olvashatók le az adatok, amelyek apró antennáinak nem kell az adóberendezés közvetlen hatósugarában elhelyezkedniük. Az RFID-címkével ellátott árucikkek státusa a logisztikai lánc minden pontján -- tehát a gyártástól a szállításon keresztül az eladás helyéig -- bármikor azonosítható.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról