Szerző: Bodnár Ádám

2003. május 9. 10:29

Japánban már majdnem 8 millió felhasználója van a 3G mobiltelefon-hálózatoknak

[Digi Times] A Japán Távközlési Szolgáltatók Szövetségétől származó adatok szerint az országban már mintegy 8 millió előfizetője van a harmadik generációs mobilszolgáltatásoknak.

[Digi Times] A Japán Távközlési Szolgáltatók Szövetségétől származó adatok szerint az országban már mintegy 8 millió előfizetője van a harmadik generációs mobilszolgáltatásoknak.

A legnagyobb japán mobilszolgáltató, az NTT DoCoMo áprilisban 91,100 előfizetővel növelte a harmadik generációs "FOMA" szolgáltatás felhasználóinak számát, így a cégnek összesen 412 ezer 3G előfizetője van. Az NTT DoCoMo harmadik generációs hálózata a WCDMA szabványra épül. A cég az éves eredményeinek közzétételekor jelentette be, hogy az idei pénzügyi évben 1,46 millióra kívánja növelni 3G előfizetőnek létszámát.

Japán legnagyobb 3G előfizetői létszámával a KDDI rendelkezik. A vállalat egy évvel ezelőtt, 2002 áprilisában indította útjára "au" nevű harmadik generációs szolgáltatását, amelynek előfizető létszáma idén áprilisban 705 ezerrel bővült és jelenleg 7,511 millió főt tesz ki. Figyelemre méltó, hogy a KDDI-nek összesen csupán 14,2 millió előfizetője van, míg az NTT DoCoMo-nak 44,02 millió. A KDDI harmadik generációs hálózata a CDMA 1xRTT szabványon alapul.

A 3G előfizetők létszámát tekintve a legkisebb japán szolgáltatónak a J-Phone tekinthető. A vállalat tavaly decemberben vezette be WCDMA-alapú harmadik generációs szolgáltatását, amelynek jelenleg 34,900 előfizetője van. A felhasználók létszáma áprilisban 9700-zal növekedett. A J-Phone összesen 14,1 millió előfizetővel rendelkezik.

A KDDI csoporthoz tartozó TU-KA jelenleg nem kínál 3G szolgáltatást. Április végén Japánban összesen 7,966,900 előfizetője volt a 3G szolgáltatásoknak, a havi növekedés 805,900 fő volt. A jelenlegi adatok szerint Japánban összesen 76,3 millió mobiltelefon-felhasználó van, a 3G piaci penetrációja 6,3 százalék.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról