Szerző: Bodnár Ádám

2003. május 8. 10:40

A zenét is letöltő internet-felhasználók nagyobb valószínűséggel vásárolnak CD-ket

[CNET] A Nielsen/NetRatings által készített felmérés szerint azok a felhasználók, akik az interneten zenéket töltenek le, sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak zenét az interneten, vagy a boltokban.

[CNET] A Nielsen/NetRatings által készített felmérés szerint azok a felhasználók, akik az interneten zenéket töltenek le, sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak zenét az interneten, vagy a boltokban.

A Nielsen/NetRatings összesen 36 ezer internet-felhasználót kérdezett meg zeneletöltési és -vásárlási szokásairól. A felmérésből kiderült, hogy a 18 évesnél idősebb internet-felhasználók 22 százaléka töltött le zenét az elmúlt hónapban és 71 százalékuk vásárolt CD-t az elmúlt 3 hónapban.

A tanulmány szerint a rap volt a legnépszerűbb műfaj, az internetes fájlcserélőket igénybe vevő felhasználók 111 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásároltak rap CD-ket, mint az "átlagos felhasználók". A Nielsen/NetRatings besorolása szerint az "átlagos felhasználók" azok, akik nem töltöttek le zenét az interneten az elmúlt hónapban. A második legnépszerűbb műfaj a dance/club volt, a zenét is letöltő internetezők 106 százalékkal nagyoibb valószínűséggel vásároltak ilyen CD-ket, mint az átlagos internetezők. A dance/club műfajt az alternatív rock, az R&B/soul és a rock követte.

Greg Bloom, a Nielsen/NetRatings vezető elemzője elmondta, hogy a zenekiadóknak meg kellene érteniük az internet-felhasználók ízlését, hogy el tudják csábítani őket az ingyenes fájlcserélőktől és növelni tudják a fizetős internetes zeneszolgáltatások előfizetői bázisát.

Az Egyesült Államokban tavaly 8,8 százalékkal esett vissza az eladott CD-k száma -- állítja a Nielsen SoundScan. A zenekiadók szerint a csökkenés legfőbb okai elsősorban a fálcserélő szolgáltatások népszerűsége, illetve a CD-másolás voltak, azonban a szakértők szerint a visszaesés hátterében inkább az áll, hogy a gazdasági körülmények kedvezőtlenek és a jó lemezek száma is csökken.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról