Szerző: Barna József

2003. április 29. 19:40

Új márkanévvel új piacok meghódítására tör a kínai Legend

[CNET] A Legend Holdings húsz éve használt márkanevét és logóját lecserélve igyekszik meghódítani az Ázsián kívüli piacokat. A legnagyobb kínai PC-gyártó óriásvállalat az átalakított imázsnak köszönhetően öt éven belül meg kívánja négyszerezni a nemzetközi piacon értékesített termékek forgalmát.

[CNET] A Legend Holdings húsz éve használt márkanevét és logóját lecserélve igyekszik meghódítani az Ázsián kívüli piacokat. A legnagyobb kínai PC-gyártó óriásvállalat az átalakított imázsnak köszönhetően öt éven belül meg kívánja négyszerezni a nemzetközi piacon értékesített termékek forgalmát.

A Legend ma hozta nyilvánosságra a nemzetközi expanziót megalapozó új márkanevet. A vállalat termékei Lenovo néven kerülnek forgalomba az Ázsián kívüli piacokon, míg a kínai piacra szánt számítógépek esetében a latin betűkkel írt új név mellett megmarad a kínai Lian Xiang márkajelzés is, amely gyakorlatilag ismeretlen az országon kívül.

Yang Yuanqing, a Legend elnök-vezérigazgatója a bejelentés kapcsán elmondta, hogy a világpiaci expanzióhoz elengedhetetlen volt egy angol márkanév felvétele, mivel "az eredeti angol név, a Legend már számos országban bejegyzett márkanév". A vállalat azonban továbbra is megtartja a Legend Holdings nevet.

A Legend öt éven belül megnégyszerezné a nemzetközi piacokon értékesített termékek eladásából származó forgalmat, amely így a vállalat összbevételének 20 százalékát adná a jelenlegi 5 százalék helyett. A cég továbbá 121 millió dollárt fordít majd új termékek fejlesztésére. A Legend ugyanakkor nem közölte, hogy mely piacokra kíván belépni.

Az IDC egyik elemzője szerint sajnálatos, hogy a nagy múltú vállalat nem használhatja az Ázsiában komoly renoméval rendelkező Legend márkanevet a nemzetközi piacokon. A szakember meglátása szerint a kínai vállalat előtt álló legnagyobb kihívás a vállalati ügyfelek megnyerése lehet, hiszen e téren a vezető gyártók jelentős lépéselőnnyel bírnak.

Az IDC adatai szerint a Legend az elsőszámú asztaliszámítógép- és noteszgép-gyártó az ázsiai/csendes-óceáni régióban. Noha a vállalatóriás elsősorban a kínai piacra szállít, a hatalmas helyi felvevőpiacnak köszönhetően az elmúlt negyedévben 13,2 százalékos részesedést ért el a régióban. A Hewlett-Packard, az IBM és a Dell részesedése ebben a régióban rendre 8,7, 6,3, illetve 5,8 százalék.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról