Szerző: Barna József

2003. április 29. 15:04

AOL, Microsoft és Yahoo!: együttműködés a spam visszaszorítására

[CNET, IDG] Az America Online, a Yahoo és a Microsoft tegnap közös sajtóközleményben jelentette be, hogy erőforrásaikat és tapasztalataikat megosztva együtt munkálkodnak a kéretlen reklámlevek elleni hatékony küzdelem előmozdítása érdekében. Az internetes szolgáltatások piacán rivalizáló óriásvállalatok azt remélik, hogy kezdeményezésükhöz további cégek és szakmai szervezetek is csatlakoznak.

[CNET, IDG] Az America Online, a Yahoo és a Microsoft tegnap közös sajtóközleményben jelentette be, hogy erőforrásaikat és tapasztalataikat megosztva együtt munkálkodnak a kéretlen reklámlevek elleni hatékony küzdelem előmozdítása érdekében. Az internetes szolgáltatások piacán rivalizáló óriásvállalatok azt remélik, hogy kezdeményezésükhöz további cégek és szakmai szervezetek is csatlakoznak.

A három befolyásos vállalat szövetsége lökést adhat a spam elleni küzdelemnek, amely eddig nem annyira a jelenség ellehetetlenítésére, mint inkább a károk minimalizálására szorítkozott. Ugyan ma már számos alkalmazás segíti a kéretlen és legitim levelek szortírozását, a spammerek időről-időre újabb praktikákat vezetnek be a spamszűrők kijátszására. És noha léteznek radikálisabb mozgalmak is a jelenség visszaszorítására, mint például a spammentes világháló infrastruktúráját kidolgozni igyekvő, nemrégiben életre hívott Anti-Spam Research Group (ASRG), a spam ellehetetlenítése eddig széleskörű iparági összefogás híján igen távoli célnak tűnt.

Az AOL, a Microsoft és a Yahoo közleményében hangsúlyozta, hogy a kéretlen levelek elszaporodása miatt az utóbbi időben a radikálisan csökkent a felhasználók bizalma az elektronikus levelezés iránt, és a vállalatok úgy gondolták, hatékonyabban tudnak fellépni a spam ellen, ha együttműködnek. A kezdeményezés részeként a három cég párbeszédre hívja az iparág további szereplőit és a szakmai szervezeteket, hogy együtt dolgozzák ki a kéretlen leveleket ellehetetlenítő technikai szabványokat.

Az együttműködés kezdetben négy alapvető célt tűzött ki: (1) csökkenteni kívánják a felhasználók levelesládáiba érkező kéretlen levelek számát azáltal, hogy biztosítják az e-mailek feladóinak beazonosíthatóságát; (2) meg akarják akadályozni, hogy az AOL, a Microsoft vagy a Yahoo levelezőrendszereiről kéretlen leveleket lehessen küldeni; (3) az iparági szereplők javaslatai alapján olyan szabványok kidolgozása, amelyek segítenek a legitim üzenetek és a spam megkülönböztetésében; (4) lobbizás a spam visszaszorítására irányuló törvényi szabályozásért.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról