Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. április 23. 18:50

Júniusban megszűnik a Westel 0660

Elvi megegyezés született az Informatikai és Hírközlési Minisztérium és a Matáv között a Westel Rádiótelefon Kft. (Westel 0660) koncessziós szerződésének módosításáról és az NMT-szolgáltatás 2003. június 30-ai megszüntetéséről.

[HWSW] Elvi megegyezés született az Informatikai és Hírközlési Minisztérium és a Matáv között a Westel Rádiótelefon Kft. (Westel 0660) koncessziós szerződésének módosításáról és az NMT-szolgáltatás 2003. június 30-ai megszüntetéséről.

A Matáv 100 százalékos tulajdonában lévő Westel 0660 -- Magyarország első mobilszolgáltatója -- 1990-ben kezdte meg Közép-Európában elsőként az analóg mobiltelefon-szolgáltatás nyújtását. A társaság nagy szerepet játszott a mobilszolgáltatások elterjesztésében Magyarországon, az ügyfelek száma 1999-ben megközelítette a 100 ezret. A háromszereplős GSM-piacon jelen lévő szolgáltatók tevékenységének köszönhetően az analóg rendszerű szolgáltatás jelentősége 1999 óta folyamatosan csökkent. A Westel 0660 sem minőségben, sem a szolgáltatások választékában nem tud versenyezni a modern, hatékonyabb rendszerű mobilszolgáltatókkal. A GSM szolgáltatásokat ma Magyarországon mintegy 7 millióan veszik igénybe, miközben a Westel 0660-előfizetők száma a 17 ezret sem éri el. Ennek következtében a társaság működése már 2002-ben veszteségessé vált.

Ezért a Matáv az év eleje óta folytat tárgyalásokat az Informatikai és Hírközlési Minisztériummal a Westel 0660 koncessziós szerződésének módosításáról és a szolgáltatás megszüntetéséről. A tárgyalásokon elvi megegyezés született arról, hogy az NMT rendszerű szolgáltatás 2003. június 30-án megszűnik.

A Westel 0660 ügyfelei a választásuk szerinti GSM szolgáltatásra állhatnak át, ugyanakkor a megszűnő szolgáltató az aktív 0660-as ügyfelek számára a mobilszolgáltatás folytonosságának fenntartása érdekében külön ajánlatot is tesz.

Valamennyi mobiltelefon-szolgáltató az elmúlt években jelentős beruházásokat végzett a lefedettség növelése érdekében, melynek köszönhetően a digitális GSM szolgáltatások lefedettsége már csaknem megegyezik az analógéval, míg minősége, szolgáltatásainak színvonala felülmúlja azt.

A Westel 0660 szolgáltatásának megszűnése a Matáv Csoport idei eredményét azért nem befolyásolja, mert a társaság már a tavalyi év során elhatárolta a szolgáltatás megszüntetésének költségeit fedező céltartalékokat. A koncesszióhoz kapcsolódó eszközök értéke az elmúlt évek során leírásra került.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról