Szerző: Bodnár Ádám

2003. április 21. 11:43

Japánban 3 százalékkal csökkent az eladott mobiltelefonok száma

Japánban tavaly 39,39 millió mobiltelefon talált gazdára, ami 3 százalékkal kevesebb, mint 2001-ben. A szigetországban immár két éve folyamatosan csökken az eladott mobiltelefonok száma -- derül ki a Gartner felméréséből.

Japánban tavaly 39,39 millió mobiltelefon talált gazdára, ami 3 százalékkal kevesebb, mint 2001-ben. A szigetországban immár két éve folyamatosan csökken az eladott mobiltelefonok száma -- derül ki a Gartner felméréséből.

A piackutató cég szerint tavaly Japánban az NEC adta el a legtöbb telefont, a 7,818 millió értékesített készülék 19,8 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez volt elég. 2001-ben szintén az NEC volt a piacvezető, a részesedése akkor azonban 28,3 százalék volt.

A második helyen a Matsushita végzett, a cég 6,465 millió mobiltelefont adott el és 16,4 százalékos piaci részesedést szerzett. 2001-ben a Matsushita részesedése 17,9 százalék volt. A harmadik helyre a Sharp ugrott előre, a vállalat 5,286 millió telefont adott el, ezzel 13,4 százalékos piaci részesedést szerzett. Egy évvel korábban a cég csupán 7,4 százalékos részesedéssel bírt.

A negyedik helyre a Toshiba került, a vállalat 3,067 millió készüléket adott el, a piaci részesedése 4,4 százalékról 7,8 százalékra nőtt. Az ötödik helyet a Mitsubishi szerezte meg, bár a vállalat tavaly még a harmadik volt a gyártók sorában. A Mitsubishi által eladott 3,029 millió mobiltelefon 7,7 százalékos részesedésre volt elég. 2001-ben a cég még 8,9 százalékos piaci részesedéssel bírt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról