Szerző: Bodnár Ádám

2003. április 4. 11:15

60 milliárd dolláros éves forgalmat céloz meg a Dell Computer

Kevin B. Rollins
Kevin B. Rollins
A világ második legnagyobb PC-gyártója, a texasi Dell Computer képviselői egy tegnap tartott elemzői konferenián bejelentették, hogy vállalatuk a közeljövőben már évi 60 milliárd dolláros forgalmat bonyolíthat.

A január 31-én véget ért pénzügyi évben a Dell bevétele 35,4 milliárd dollár volt, a nyereség 2,1 milliárd dollárt tett ki. A negyedik negyedévben a cég 16 százalékos részesedéssel rendelkezett a PC-piacon, és ezzel a HP mögött alig lemaradva a második helyen végzett. A Dell vezetői szerint azonban a tavalyi teljesítmény csak a kezdet: a cég hamarosan évi 60 milliárd dollár bevételt érhet el.

"Elérhető cél, hogy 60 milliárd dolláros vállalattá váljunk" -- mondta Kevin Rollins elnök. A cél eléréséhez a Dellnek tovább kell növelnie piaci részesedését. Elemzők szerint minden egyes százalékpontos növekedés körülbelül 2 milliárd dolláros forgalomnövekedésnek felel meg, vagyis a Dellnek 30 százalékos részesedést kell elérnie.

Szakértők szerint a Dell nagyszabású terve egyáltalán nem lehetetlen. "Szerintem kivitelezhető" -- mondta Roger Kay, az IDC elemzője. "A dolgok persze rosszul is elsülhetnek, de a Dell remekül hajtja végre üzleti tervét, és a terv egyelőre működik. Nehéz lenne megmondani, mi a gyenge pontja. Keresem a hibalehetőségeket, de egyelőre nem találtam egyet sem."

A Dellnek három módon kell növelnie bevételét: csökkentenie kell költségeit, új termékeket kell piacra dobnia és erősítenie kell jelenlétét a nemzetközi piacokon. Az idei pénzügyi évben a Dell arra számít, hogy 3 milliárd dolláros költségmegtakarítást ér el, amelyet az árak csökkentésére használ fel. A cég számos új terméket vezet be a piacra, például blade szervereket, nyomtatókat és hálózati tárolóeszközöket. Emelett a cég új, professzionális szolgáltatásokat is kínál.

A Dell vezetői szerint ezek révén növekedhet a cég piaci részesedése, a leszállított termékek száma, valamint a szélesebb termékportfolió miatt az ügyfelek többet költenek a Dell termékeire. A vásárók jelenleg költségvetésük csak kis részét költik el a Dellnél, a cég célja, hogy az arányt 30 százalékra emelje.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról