Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. április 1. 16:24

A UPC fogyasztói visszajelzések alapján változtatja meg vállalkozási feltételeit *

Előfizetői visszajelzéseinek figyelembevételével megváltoztatja vállalkozási feltételeit a UPC. A korábban számos kritikát és hivatalos vizsgálatot elszenvedett vállalat vezetősége a változtatásokat ez ügyfelek építő kritikái alapján dolgozta ki, s tette közzé honlapján.

[HWSW] Előfizetői visszajelzéseinek figyelembevételével megváltoztatja vállalkozási feltételeit a UPC. A korábban számos kritikát és hivatalos vizsgálatot elszenvedett vállalat vezetősége a változtatásokat ez ügyfelek építő kritikái alapján dolgozta ki, s tette közzé honlapján.

Az adathálózati (internet) szolgáltatásra vonatkozó vállalkozási feltételek (ávf) részét képezi többek közt az a -- UPC részéről önként vállalt -- kötelezettség is, mely szerint az ávf változásairól az ügyfelek már nem csak a szolgáltató ügyfélszolgálati irodáiban személyesen értesülhetnek, hanem e-mail értesítést is kapnak majd a változások részletes listájával. Erre egyébként a szolgáltató fennállásának évei alatt idén először volt már példa, s a UPC szerint a fogadtatás olyannyira kedvező volt, hogy ezt a kötelezettséget beépítették a vállalkozási feltételekbe is.

Korábban számos kritika érte a szolgáltatót az adatforgalmi korlátozással kapcsolatos kétértelmű kommunikáció ügyében. Noha a UPC továbbra is hangsúlyozza, hgy az ügyfelei tájékoztatása pontos, korrekt és szabatos volt, az elmúlt hetek, hónapok nem csituló vitáit lezárandó új díjcsomagokat vezet be a vállalat. Amennyiben az internetelőfizetők nem kérnek módosítást, úgy továbbra is 15 igabájtos korlátozással, de az eredeti ár 75 százalékáért: áfával együtt 8925 forintért vehetik igénybe a chellót. Azok számára, akik nagyobb adatforgalmat bonyolítanak, egy új csomagot vezetnek be big chello néven: ezt adatforgalmi korlátozás nélkül, 14 875 forintos havidíjért vehetik igénybe az ügyfelek.

A fenti, big chello csomagot 11 900 forintos kedvezményes áron vehetik igénybe azok, akik igazolni tudják, hogy interneten keresztül vesznek részt valamilyen oktatási kurzuson (távoktatás), vagy távmunkában dolgoznak. Bár az Informatikai és Hírközlési Minisztérium ezzel kapcsolatban állami támogatást ajánlott a szolgáltatónak (mintegy hárommilliárd forintot különítettek el erre a célra), ám a UPC ezt visszautasította, mondván: az internetkultúra fejlesztéséért és az internetpenetráció növeléséért a szolgáltatóknak is áldozatot kell vállalniuk.

A szolgáltató sajtóközleményében hangsúlyozta: a jövőben ellenőrizni fogják, hogy az üzletkötők ténylegesen magukkal viszik-e a szerződéskötéskor az általános vállalkozási feltételeket, ígéretet tett továbbá arra, hogy az adatvédelmi kérdésekkel kapcsolatban a jövőben már csak azt a nyomtatványt fogják haszálni, ahol az előfizetői adatok elküldéséről szóló nyilatkozat "nem" válaszlehetőséget is tartalmaz. Fontos változás, hogy az adatvédelmi nyilatkozatot a jövőben nem a bekötést végző szerelők előtt kell aláírni (akik a leendő előfizetők adatvédelmi kérdéseivel kapcsolatban tájékozatlannak bizonyultak), hanem felkészült UPC-s munkatárs fog válaszolni valamennyi felmerülő kérdésre.

A szolgáltató továbbá megnyitja hálózatát valamennyi olyan internetszolgáltató előtt, mely csak hozzáférést kínálna a UPC kábeltévé előfizetőinek. A vállalat szerint ez a jelenlegi piaci körülmények között logikus lépés: a szélessávú szolgáltatások iránt megnövekedett kereslet kielégítésére akár külső kapacitások igénybevtelét is érdemes megfontolni.

* Szeretnénk emlékeztetni a kedves olvasót, hogy ma április elseje van. Amennyiben észrevétele, megjegyzése van a hírrel kapcsolatban, forduljon közvetlenül a szerzőhöz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról