Szerző: Barna József

2003. március 26. 16:20:35

Tovább növelte éves árbevételét az SAS

James H. Goodnight
Jim Goodnight
[Press&Inform] Az üzleti intelligencia szoftvermegoldásokat szállító SAS a hónap közepén tette közzé 2002-es pénzügyi eredményeit. A vállalat 1,18 milliárd dolláros árbevételt ért el az elmúlt pénzügyi évben, ami éves szinten 4,4 százalékos növekedést jelent. Ezzel az SAS immár 26 egymást követő évben érte el árbevétel-növekedést.

"A nehéz gazdasági környezet ellenére az SAS fenntartotta növekedését" -- közölte a SAS elnök-vezérigazgatója, Jim Goodnight. "Egy olyan időszakban, amikor versenytársaink jelentős veszteségeket szenvedtek el, míg mások a szolgáltatásaik révén kompenzálták kieső szoftvereladásból származó árbevételüket, az SAS 4 százalékos növekedést tudott felmutatni a szoftverértékesítésből származó árbevétel terén. Ezzel az SAS -- a szoftver árbevétel nagysága alapján -- az ötödik legnagyobb független szoftverszállítóvá lépett elő. A meglévő ügyfeleinktől származó bevételek növelésén túl 1100 új ügyfelet szereztünk. Ezek a kimagasló eredmények annak az erőfeszítésnek a következményei, amelynek keretében az elmúlt 2 évben piacvezető prediktív elemzési alkalmazásunkat a piaci igényekhez igazítottuk, a nyitott szabványok támogatása és a vitathatatlanul sok adatforráshoz való közvetlen hozzáférés révén integráltuk az adatokat és az alkalmazásokat, szoros kapcsolatot tartottunk fenn meglévő ügyfélkörünkkel, illetve fokozott marketing tevékenységgel növeltük az SAS ismertségét."

A növekedés minden területen jelentős volt, a bevétel 49 százaléka az amerikai kontinensen, 42 százalék Európa/Közép-Kelet/Afrika területén, míg 9 százalék az ázsiai/csendes-óceáni régióban állt elő. A 2002-es növekedés iparági megoszlása követte az SAS iparági fókuszának megoszlását, így a legnagyobb növekedést, 25 százalékot a pénzügyi szolgáltatók szektorában, míg 7 százalékot a biztosítói szektorban érte el a vállalat.

Tavaly az SAS továbbra is sikeresen értékesítette Customer Relationship Management (CRM) megoldását, amely révén az ügyfelek pontosabban megismerhetőek, és amely magában foglalja a marketing automatizáláshoz szükséges komponenseket is. A pénzügyi folyamatokhoz kapcsolódó transzparencia szintén előtérbe került 2002 folyamán, így a vállalat csalásfelderítést támogató adatbányászati megoldásának értékesítéséből származó árbevétel is nőtt, akárcsak a tervezés, konszolidáció és jelentéskészítés területét felölelő Financial Management Solutions árbevétele.

Tavaly az SAS két olyan megoldással jelent meg a piacon, amelyek segítik a pénzügyi átláthatóság biztosítását: az SAS Risk Management for Banking révén a bankok teljesíthetik a BIS és az EU rájuk vonatkozó tőkemegfelelési szabályait, míg a SAS Anti-Money Laundering (pénzmosás elleni) megoldása a pénzmosás elleni egyesült államokbeli és EU-szabályok kielégítését segíti.

Az elmúlt évben az SAS felvásárolta a tevékenység alapú pénzügyi menedzsment és scorecarding megoldásokat fejlesztő ABC Technologiest, valamint a valós idejű viselkedéselemzés és eseménykövetés technológiákat fejlesztő Verbindet. Az utóbbi technológiákat az SAS az Interaction Management megoldásába fogja beépíteni.

Egyben az SAS magyarországi leányvállalata is beszámolt 2002-es pénzügyi eredményeiről. Az SAS Magyarország 2002-ben 21 százalékos árbevétel-növekedést realizált. Ez az árbevétel elsősorban az adattárház, adatelemző, analitikus CRM, tevékenység alapú költségfelosztás, valamint jelentéskészítés megoldások értékesítéséből származik. Az új értékesítések jelentős része a pénzintézeti szektorból származott. A magyarországi vállalat új ügyfelei között többek között szerepel az Erste Bank Rt., a Shell Hungary Rt., illetve a Pannon GSM Rt., míg meglévő ügyfelei közül egyebek mellett a Generali-Providencia Rt., a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. és a Magyar Cetelem Bank Rt. is jelentős bővítéseket hajtott végre.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 07:30

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.