Szerző: Bodnár Ádám

2003. március 25. 11:24:46

Az okos mobiltelefonok eladásai meg fogják előzni a kéziszámítógépekét

A Canalys piackutató vállalat előrejelzése szerint az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) az okos mobiltelefonok eladásai az idén megelőzik a kéziszámítógépekét. A vállalat ezen felül arra számít, hogy a beépített mobiltelefont tartalmazó kézigépek népszerűsége egyre csökken majd.

A Canalys piackutató vállalat előrejelzése szerint az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) az okos mobiltelefonok eladásai az idén megelőzik a kéziszámítógépekét. A vállalat ezen felül arra számít, hogy a beépített mobiltelefont tartalmazó kézigépek népszerűsége egyre csökken majd.

Andy Buss vezető elemző szerint 2003-ban a régióban mintegy 3,3 millió okos mobiltelefont adnak majd el, miközben az értékesített kéziszámítógépek száma csupán 2,8 millió darab lesz. "Előrejelzésünk szerint az okos mobiltelefonok eladásai egy nagyságrenddel nőnek tavalyhoz képest" -- mondta Buss.

A Canalys szerint a kézigépek gyártóinak nem szabadna szembeszállniuk a mobiltelefonok gyártóival, ugyanis a beépített GSM/GPRS képességekkel felvértezett tenyérgépek népszerűsége igen csekély. Mivel ezek a kézigépek telefonként igen gyatrák, nagyok és nehezek, a piackutató cég szerint a felhasználók két készüléket (mobilteletfont és tenyérgépet) fognak vásárolni és azokat például Bluetooth kapcsolattal kötik össze.

Az okos mobiltelefonok növekedő népszerűsége ellenére a Canalys úgy véli, hogy a kevésbé drága, azonban színes kijelzővel, beépített kamerával és MMS lehetőséggel felvértezett telefonok lesznek a piac igazi slágerei az idén. Ezért a kereskedőknek és gyártóknak rendkívül fontos lesz, hogy a felhasználóknak megfelelően bemutassák az okos telefonok képességeit, hogy azok valóban ki tudják választani a nekik megfelelő készüléket.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 15:25

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.