Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Növekvő on-line bevételek az Egyesült Államokban

Rátonyi Gábor Tamás, 2003. március 19. 13:49
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[INFINIT - OPA ] Az on-line szolgáltatások lassan növekvő bevételeiről ad számot az Online Publishers Association (OPA) nemrég megjelent beszámolója -- adta hírül az ITTK INFINIT hírlevele. Az interneten elérhető szolgáltatások és termékek iránt megnövekedett vásárlókedvről szóló jelentés ugyan csak az Egyesült Államokban üzemeltetett webhelyek alapján készül, ám ez a hír az iparág szereplőit mégis optimizmussal töltheti el.

hirdetés
[INFINIT - OPA] Az on-line szolgáltatások lassan növekvő bevételeiről ad számot az Online Publishers Association (OPA) nemrég megjelent beszámolója -- adta hírül az ITTK INFINIT hírlevele. Az interneten elérhető szolgáltatások és termékek iránt megnövekedett vásárlókedvről szóló jelentés ugyan csak az Egyesült Államokban üzemeltetett webhelyek alapján készül, ám ez a hír az iparág szereplőit mégis optimizmussal töltheti el.

2002-ben összesen 1,3 millió dollárt költöttek a felhasználók különböző on-line szolgáltatások igénybevételére, ami az egy évvel azelőtti -- 2001-es -- összegnek csaknem a kétszerese. A bevételeket tartalmi tematika szerint kategorizáló beszámoló szerint a legtöbbet -- 302 millió dollárt -- a személyi hírek és a társkereső rovatok hozták az on-line szoláltatók virtuális konyhájára, (2001-ben az ugyanehhez a kategóriához tartozó szolgáltatásokra 72 millió dollárt költöttek), míg az üzlet és befektetés témához tartozóan kínált fizetős tartalmakra 292 millió (2001-ben 214 millió) dollárt áldoztak az internethasználók.

A legtöbb bevételt elérő tartalomszolgáltatók 2002-ben (zárójelben a 2001-es helyezés):

1. Yahoo (4.)
2. Match.com (3.)
3. Real.com (1.)
4. Classmates Online (12.)
5. Wall Street Journal (2.)
Az elért bevételek alapján rangsorolt tartalomszolgáltatók első öt helyezettje közé került egy napilap on-line változata is: a Wall Street Journal (WSJ), ami cáfolja az internetes újságok eladhatatlan tartalmáról és szolgáltatásairól szóló feltételezéseket -- igaz, a lap 2001-es eredményei jobbak voltak; akkoriban a 2. helyezést sikerült elérnie. Mindemellett a szájtok bevételei alapján felállított toplistából nem derül ki az egyes weblapok értékesítéseinek összege -- sem az, hogy az oldalak nyereségessé tudták-e tenni működésüket.

Az OPA adatai szerint jelentősen nőtt a webes szolgáltatásra kis összeget áldozók aránya: az 5 dolláros (1150 forintos) megrendelést adók száma 707 százalékkal nőtt -- ez azonban az összes megrendelés alig egy százalékát teszi ki. Az öt dolláros megrendelések leginkább az általános hírek témához köthető szolgáltatásokra érkeztek. A hálópolgárok leggyakrabban 5 és 50 dollár közti összeget költenek egy-egy megrendelés alkalmával.

Az OPA vezérigazgatója szerint nem kétséges, hogy a felhasználók hajlandók fizetni az on-line szolgáltatásokért és tartalomért -- legalábbis az Egyesült Államokban...