Szerző: Ady Krisztián

2003. március 14. 18:27

A Siemens Mobile folyamatosan növeli piaci részesedését

[Siemens] Miközben a mobiltelefonok világpiacán 6 százalékos növekedést regisztráltak, a Siemens Mobile tovább növelte piaci részesedését a tavalyi évben. 2002-ben a Siemens az értékesített készülékek alapján 8,2 százalék piaci részesedést ért el az eladott 34,6 millió készülékkel, míg 2001-ben a 29,8 millió értékesített darabbal még csak 7,4 százalékos részesedést mondhatott magáénak.

[Siemens] Miközben a mobiltelefonok világpiacán 6 százalékos növekedést regisztráltak, a Siemens Mobile tovább növelte piaci részesedését a tavalyi évben. 2002-ben a Siemens az értékesített készülékek alapján 8,2 százalék piaci részesedést ért el az eladott 34,6 millió készülékkel, míg 2001-ben a 29,8 millió értékesített darabbal még csak 7,4 százalékos részesedést mondhatott magáénak.

2002-ben is kiemelkedő volt a negyedik negyedév, amikor az értékesített 10,2 milliós darabszám 17,7 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakáét.

A szerkezetváltási programok következetes megvalósításával a Siemens jó induló pozícióban várja az IT-piac fellendülését. Amint azt Volker Jung, a Siemens AG központi igazgatóságának az Információ és kommunikáció területért felelős tagja a hannoveri CeBIT alkalmából elmondta, az informatikai és távközlési ipar világszerte tapasztalt visszaesésére a Siemens idejekorán és átfogóan reagált, a programok máris pozitív eredményeket mutatnak.

A hálózati szolgáltatók tartós nehézségei és az általánosan visszafogott beruházások ellenére a terület három ágazata közül kettő, az Információs és Kommunikációs Mobil Rendszerek, a Siemens Mobile és az IT- szolgáltatásokra szakosodott Siemens Business Services már visszatért a "fekete zónába".

A recesszió által leginkább sújtott Információs és Kommunikációs Hálózatok ágazatnál már mutatkoznak a javulás jelei és a negyedik negyedévtől már ismét nyereséget várnak.

A terület tartja magát ahhoz a stratégiájához, amely néhány kiemelt, növekedéssel kecsegtető területre összpontosít. Ilyenek az IP- konvergencia, szélessávú elérési technika, mobil készülékek és hálózatok, és IT- szolgáltatások. Valamennyi területen sikerült a nehéz piaci helyzet ellenére máris előrelépni és új piaci részesedést szerezni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról