Szerző: Bodnár Ádám

2003. március 10. 12:25

Tavaly világszerte 423 millió mobiltelefont adtak el

Az évvégi mobiltelefon-őrületnek köszönhetően tavaly világszerte összesen 423 millió készülék talált gazdára, amely meghaladta az előzetes várakozásokat. 2002-ben 6 százalékkal több mobiltelefont adtak el, mint 2001-ben, 2003-ban pedig akár 10-15 százalékos növekedés is lehetséges -- jelentette be a Gartner Dataquest piackutató vállalat.

Az évvégi mobiltelefon-őrületnek köszönhetően tavaly világszerte összesen 423 millió készülék talált gazdára, amely meghaladta az előzetes várakozásokat. 2002-ben 6 százalékkal több mobiltelefont adtak el, mint 2001-ben, 2003-ban pedig akár 10-15 százalékos növekedés is lehetséges -- jelentette be a Gartner Dataquest piackutató vállalat.

Ben Wood, a Gartner elemzője szerint az eladások hátterében elsősorban a mobiltelefon-szolgáltatók által nyújtott kedvezmények álltak. A további növekedéshez a gyártóknak egyre újabb és újabb szolgáltatásokkal kell felvértezniük készülékeiket annak érdekében, hogy a vevőket meggyőzzék a csere szükségességéről. Érdekes, hogy a negyedik negyedévben eladott mobiltelefonok túlnyomó többsége alsókategóriás készülék volt, azonban ezek az eszközök egyre több szolgáltatással vannak felvértezve.

Wood szerint a csúcskategóriás készülékekben megjelent új szolgáltatások -- például a színes kijelző, beépített digitális kamera -- hívták fel a vásárlók figyelmét az új mobiltelefonokra, a vevők pedig az üzletekben azt tapasztalták, hogy már az alsó árkategóriás modellek is számos kifinomult szolgáltatást nyújtanak, például hangtárcsázást, többszólamú csengőhangokat vagy Java játékokat.

Az öt legnagyobb gyártó piaci részesedése alig változott, továbbra is a Nokia az első, a finn cég közel kétszer annyi mobiltelefont adott el, mint a sorban második Motorola. 2002-ben a Nokia piaci részesedése 35,8 százalék volt, a Motorola 15,3 százalékos részesedést szerzett, a Samsung a piac 9,8 százalékát tudhatta magáénak, a Siemens 7,2 százalékos részesdéssel zárta az évet. Az első négy helyen álló gyártók részesedése növekedett, az ötödik helyezett Sony Ericssoné viszont 6,7 százalékról 5,5 százalékra csökkent.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról