Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A Microsoft kilépett az OpenGL ARB-ből

Barna József, 2003. március 05. 16:44
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Microsoft a héten közölte a szervezet tagjaival, hogy kilép az OpenGL szabványt felügyelő OpenGL Architecture Review Board (ARB) szakmai konzorciumból. Mindez azt jelzi, hogy a redmondi vállalat a jövőben elsősorban a saját fejlesztésű Direct3D grafikus platformot részesíti előnyben.

A Microsoft a héten közölte a szervezet tagjaival, hogy kilép az OpenGL szabványt felügyelő OpenGL Architecture Review Board (ARB) szakmai konzorciumból. Mindez azt jelzi, hogy a redmondi vállalat a jövőben elsősorban a saját fejlesztésű Direct3D grafikus platformot részesíti előnyben.

A The Register című brit informatikai lap birtokába jutott, az ARB tagjainak címzett levélben a Microsoft leírja, hogy február közepétől "erőforrásait saját Windows grafikus platformunk javítására és fejlesztésére fordítjuk". A szervezet honlapja már jelenleg sem tünteti fel szoftvervállalatot a tagok között.

A Microsoft alapító tagja volt az 1992-ben életre hívott ARB-nek, amely az OpenGL szabványt felügyeli, definiálja és jóváhagyja az abban felhasználható szolgáltatásokat és kiterjesztéseket. A szakmai szervezet szavazati joggal rendelkező tagjai között megtalálható a 3Dlabs, az Apple, az ATI, a Dell, a HP, az IBM, az Intel, a Matrox, az NVIDIA, az SGI és a Sun is.

A Microsoft távozása felveti annak a lehetőségét is, hogy a Windows operációs rendszer jövőbeni változatai már nem fogják támogatni az OpenGL szabványt. Ez azonban, vélik többen, az azt használó alkalmazások nagy száma miatt valószínűtlen.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.