Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. március 4. 14:45

Ügyfeleinek megtévesztésével gyanúsítja a Vodafone-t a Netért

Fogyasztók megtévesztésével és erőfölénnyel való visszaéléssel gyanúsítja a Vodafone -t az internetezők érdekeinek védelmére alakult Netért Egyesület . Az érdekvédők az alig egy hónapja bejelentett Vodafone üzletszabályzat-módosítás és a napokban arra hivatkozva korlátozott GPRS internet-hozzáférés ellen tiltakoznak.

[HWSW] Fogyasztók megtévesztésével és erőfölénnyel való visszaéléssel gyanúsítja a Vodafone-t az internetezők érdekeinek védelmére alakult Netért Egyesület. Az érdekvédők az alig egy hónapja bejelentett Vodafone üzletszabályzat-módosítás és a napokban arra hivatkozva korlátozott GPRS internet-hozzáférés ellen tiltakoznak.

Mint korábban hírt adtunk róla, a Vodafone március 15-tõl adatforgalmi limitet vezet be az előzőleg korlátlanként meghirdetett GPRS szolgáltatására. A szolgáltató havonta 1 gigabájtban (és hetente legfeljebb 400 megabájtban) szabja meg a GPRS használat felső határát.

A Netért érvelése szerint ezzel a korlátozással a hozzáférés -- a rendelkezésre álló sávszélesség miatt -- havonta legfeljebb 60-90 órányi internetezést tesz lehetővé. A Netért közleményében felszólította a Vodafone-t, hogy vonja vissza a korlátozást.

A februári üzletszabályzat-módosítást követően a Netért már panasszal fordult a Hírközlési Felügyelethez, azzal érvelve, hogy a szerződésmódosítás egyoldalú, és egy eredetileg korlátlanként meghirdetett szolgáltatásra vonatkozik. A korlátozás elvi lehetőségének a beépítése a vállalkozási feltételekbe, a Netért panasza szerint alkalmat nyújt arra is, hogy a Vodafone-nak felróható okokból előforduló szolgáltatáskimaradás esetén kibújjon a felelősség alól.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról