Szerző: Vörös Péter

2000. május 10. 09:22

A Gateway új stratégiája

A korábban fekete-fehér tehénmintás logójáról ismert PC gyártó óriás vezetője, John Todd a San Francisco-i Chase H&Q Technológiai Konferenciáján ismertette a cég új stratégiáját, amelyből érdekes módon a Gateway alaptevékenysége, a hardver gyártás hiányzik ... (!!) Az 1999-ben 8 milliárd $-nyi PC-t értékesítő cég új stratégiai hatszögének elemei: finanszírozás, tartalom, Internet hozzáférés, szoftver, szolgáltatás és képzés.
2002-re a Gateway a jelenlegi lényegében tisztán hardvergyártó céget egy széles témakörű portállá szeretné átalakítani. Az addigra várhatóan 103 milliárd $-os PC piacon természetesen továbbra is jelen lenne az immár San Diego-i központú cég, de ennél is fontosabbnak tartják az előrejelzések szerint akár 240 milliárd $-ra növekvő "PC megoldások" piacát (e-kereskedelmi helyek, ISP-k (Internet szolgáltatók), on-line hirdetők ill. PC appliance gyártók).
A cég vevőinek száma jövőre eléri a 22 milliót Todd szerint, összehasonlításként az AOL-nak jelenleg van 22 millió előfizetője. Az átlagos Gateway vevő 1.845$-t költ számítógépre ill. ahhoz kapcsolódó eszközökre, ezekből a cég "mindössze" 133$ profitot realizál (a 7,2%-os nyereség valóban nem túl magas). Ezzel szemben egy átlagos vevő 5-éves hardver, szoftver, Internet hozzáférési, e-kereskedelmi tranzakciókkal kapcsolatos ill. egyéb on-line kiadásai kb. 6.000$-t tesznek ki - ebből kb. 1.200$ hasznot realizálhatna a Gateway Todd számításai szerint.
Mi több, a vevők megszerzésének ill. megtartásának költségei sem sokkal nagyobbak az 5 éves időszakra, mint a kezdeti hardver vásárlásé: 250$ vevőnként az öt év során, szemben a vevőnkénti 115$-ral, amelyre a PC vásárlásra történő "meggyőzéshez" van szükség.
A Gateway áprilisban jelentette be a Verio-val kötött szövetségét Web-hosting és szolgáltatások nyújtásáról kis és közepes méretű vállalatok számára: a japán NTT Communications által éppen most felvásárolt Verio és a Gateway közösen nyújtanak többek között Web hosting-ot, DSL szolgáltatást, adattárolást és e-kereskedelmi tevékenységeket a Gateway vevőinek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról