Szerző: Bodnár Ádám

2003. március 03. 07:33:08

2007-ig évi 18,3 százalékos átlagos növekedést produkálhat a tenyérgépek piaca

A továbbra is gyenge gazdasági körülmények és a 2002-es visszaesés ellenére az In-Stat/MDR piackutató vállalat úgy látja, hogy a kéziszámítógépek piaca 2007-ig virágozni fog. Az In-Stat/MDR előrejelzése szerint az idei évben lesz a legnagyobb az eladások növekedése.

A továbbra is gyenge gazdasági körülmények és a 2002-es visszaesés ellenére az In-Stat/MDR piackutató vállalat úgy látja, hogy a kéziszámítógépek piaca 2007-ig virágozni fog. Az In-Stat/MDR előrejelzése szerint az idei évben lesz a legnagyobb az eladások növekedése.

Az In-Stat/MDR állítása szerint az idei évben elsősorban az új operációs rendszerek megjelenése, az árak meredek csökkenése, a multimédiás szolgáltatások megjelenése, valamint a vezeték nélküli hálózati kapcsolat elterjedése lesznek a kéziszámítógépek sikerének kovácsai.

Az In-Stat/MDR tanulmánya úgy találta, hogy 2007-ig a kézigépek piaca évente átlagosan 18,3 százalékkal növekedik majd. "A jövőbeli növekedés elsősorban attól függ, hogy a felhasználók vajon rájönnek-e arra, hogy a tenyérgépeket nem csak az asztali számítógép perifériájaként lehet használni" -- mondta Cindy Wolf, az In-Stat/MDR elemzője.

Évente eladott kéziszámítógépek száma (millió darab)

A piackutató cég szerint a legtöbb kéziszámítógép-gyártó mind az alsó, mind a közép, mind pedig a felső árkategóriában kínál majd termékeket a felhasználók számára. A készülékek felhasználási területei jóval túlmutatnak a hagyományos "menedzserkalkulátor" funkciókon, egyre több tenyérgép rendelkezik majd zenék és videók lejátszására vagy akár felvételére is alkalmas hardverrel és szoftverrel.

Jó hír a vásárlók számára, hogy a gyártók valószínűleg csökkenteni fogják árrésüket annak érdekében, hogy minél több új felhasználót tudjanak megnyerni.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 23:34

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.