:

Szerző: Barna József

2003. február 27. 09:41

Elemzők szerint a Nintendo GameCube vesztésre áll

[SBN] A Strategy Analytics elemzői szerint noha a Nintendo tavaly valamivel több asztali játékkonzolt értékesített, mint a Microsoft, a vállalat számára a legjobb stratégia az lenne, ha felhagyna jelenleg alkalmazott stratégiájával és független szoftverkiadó céggé alakulna.

[SBN] A Strategy Analytics elemzői szerint noha a Nintendo tavaly valamivel több asztali játékkonzolt értékesített, mint a Microsoft, a vállalat számára a legjobb stratégia az lenne, ha felhagyna jelenleg alkalmazott stratégiájával és független szoftverkiadó céggé alakulna.

A Strategy Analytics adatai szerint tavaly a játékkonzol-felhasználók száma éves szinten 128 százalékkal 56,3 millióra emelkedett. Azonban ezek 75 százaléka a Sony PlayStation 2 készüléke mellett tette le a voksát, míg mindössze 13 százalék szavazott bizalmat a Nintendo GameCube-nak, és 12 százalék a Microsoft Xboxnak. Az elemzők szerint a Nintendo vezető szerepre tehetne szert az évi 12 milliárd dolláros forgalmat hozó játékszoftver-piacon, ám kizárólag akkor, ha felhagy jelenlegi stratégiájával.

A vállalat felmérése szerint tavaly a 128 bites asztali konzolok forgalma 32,9 millió darabra rúgott. Ebből 70 százalékkal részesedett a Sony PlayStation 2, míg a fennmaradó részen egyenlő arányban osztozott a GameCube és az Xbox. Becslések szerint az idén a forgalom 36,2 millió darabra növekszik, miközben a GameCube eladásai várhatóan 4 százalékkal esnek vissza és az Xboxéi 12 százalékkal emelkednek.

Az Xbox prognosztizált javuló szereplése mögött több tényező is áll. Egyrészt a Microsoft játékgépére egyre több játék érhető el, másrészt pedig az Xbox Live! on-line szolgáltatás igen ígéretesnek mutatkozik. A Microsoft ráadásul hatalmas összegeket fordít a platform sikeressé tételére. Ezzel szemben a Nintendo konzolja iránt egyre kevésbé lelkesednek a játékfejlesztők, és a japán cég egyelőre csak homályos elképzelésekkel rendelkezik az on-line játékok bevezetéséről.

A Strategy Analytics szerint a Nintendo számára a legkifizetődőbb stratégia az lenne, ha független szoftverkiadóként az összes konzolra jelentetne meg játékokat. Így, állítják az elemzők, viszonylag keveset veszítene, miközben mintegy 77 millió új konzolfelhasználóval bővíteni piacát.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 01:56

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.